Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

שנת הקורונה הייתה שנה מאתגרת עבור רבים מאתנו. יציאה לחל"ת ופיטורים וכתוצאה מכך ירדה ההכנסה אצל רבות מהמשפחות. המדינה, הבנקים, העירייה ומוסדות רבים נוספים פעלו רבות על מנת להקל על המצב דרך מענקיי קורונה, הקפאת תשלומי משכנתא, הקפאת תשלומי הלוואות, גמישות בתשלומי הארנונה, דמי אבטלה ועוד ועוד.
בימים אלו חוזרים למציאות טרום קורונה אך עם יכולות כלכליות פחותות ועל אף זאת המוסדות והבנקים מבקשים מאתנו להתמודד עם החובות. בשנת הקורונה מצאו עצמם משפחות רבות עם גידול בהוצאות מחד וירידה בהכנסות מאידך.
עמותת "להיטיב" הוקמה בשנת 2014 ופועלת במגדל העמק על מנת לסייע ולאפשר למשפחות המתמודדות עם קושי כלכלי ותעסוקתי לצאת לחיים של רווחה נפשית, פיזית ופיננסית באמצעות עבודה ישירה עם המשפחות וגיוס הרשויות המטפלות בה בכל קשת המענים המשפיעים על מצבה. בשנת 2020 הנתונים מצביעים על כך ש-86% מהמשתתפים בתכנית שיפרו את תנאי המחייה שלהם, 80% העלו את רמת המוטיבציה האישית, 70% שיפור את מצבם הכלכלי בעזרת סיוע בתחום החובות ו/או מיצוי הזכויות, כמו כן 86% מהמשתתפים השתלבו במעגל העבודה ו/או פעלו לקידום במישור המקצועי והכלכלי במסגרת עבודתם.

קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק


התכנית החלה את דרכה כאשר אלי ברדה ראש העיר, הראשון מבין ראשי הערים, חיבק מודל חדשני לסיוע למשפחות ואפשר לתכנית לפעול בעיר. לתכנית הנהלה משותפת של מנכ"ל הרשות שלום זוזוט, סמנכ"ל העמותה אביתר בקסיס והרפרנטית מטעם הרשות אילנה פרץ-עייש. "להיטיב" נותנת מענים למשפחות במגוון רחב של תחומים ופועלת יד ביד עם האגפים ברשות, מנהל האגף לשירותים חברתיים מומי בן סימון, ראשת מנהל החינוך מלי אליגוב, ומנהל אגף הגבייה מאיר לחיאני על מנת לתמוך במשפחות הפרויקט באופן מיטבי.
משתתפים שמתקבלים לתכנית ייחודית זו מקבלים מעטפת שירותים נרחבת במיוחד בהתאם לצרכים העולים מתהליך המיון ולשיקול דעת צוות המומחים של העמותה. ליווי תעסוקתי – הן למובטלים בהכוון תעסוקתי ומציאת משרה איכותית, הן לשכירים בשדרוג ושיפור תנאי ההעסקה והן לעצמאיים בהכוונה, ייעוץ וליווי אישי באמצעות מנטורית תעסוקתית. על הליווי התעסוקתי בלהיטיב סיפרה אחת המשתתפות: "הכלים שאני קיבלתי מלהיטיב עזרו לי לעשות את העסק, לפתוח את העסק שלי, עסק לטפל בעיסוי".
בנוסף, ליווי בתחום מיצוי זכויות – ראשית נבחנת הזכאות לסיוע בתחומים שונים במידה ואינה ממומשת, מבצעים בדיקת ייתכנות ומתחילים בהליך למען השגת הזכאות המבוקשת. ליווי ילדים ונוער מקיף הכולל אח/ות בוגר/ת, חונכות, תגבורים, סדנאות, חוגים ופעילויות העשרה. פיתוח אישי ומקצועי בו מוצמד לכל משתתף מאמן אישי וכו'.
משפחה שלוותה בתכנית בשנת 2020 סיפרה כי בעקבות הקורונה שני בני הזוג הפסיקו לעבוד ולא הייתה להם הכנסה כלל: "להיטיב הטיבה איתנו, ליוותה אותנו ברגעי המצוקה הקשים ביותר שלנו, בעלי נכנס למעגל התעסוקה, קיבלנו סיוע במזון במאות שקלים מה שהציל אותנו שנוכל לתת מענה לילידנו. אני קיבלתי אימון אישי שהעלה לי את הביטחון העצמי והיום אני מרגישה חזקה ופנויה לעמוד כמו שצריך על הרגליים, לחזור לעבודה ולדאוג למשפחה שלי".
רובד נוסף ומרכזי בו פועלת העמותה הינו תחום הסדרי חובות והתנהלות כלכלית מיטיבה. העמותה מפעילה צוות מקצועי שמסייע למשפחות להתמודד עם חובות ולעשות סדר בהתנהלות הכלכלית השוטפת בבית, הליווי מתחיל במפגש שבו המשפחה מציגה תדפיסי בנק וכל אסמכתא ומידע שקשור לחובות עמם היא מתמודדת. בפגישה זו מגובש אופן הטיפול בחובות: משא ומתן שאנו מנהלים עבורכם, השגת סיוע מהמדינה – קבלת עורך דין שמייצג את החייב על חשבון המדינה ועוד …
לאחר מכן נקבעת תכנית העבודה ואופן המשך הטיפול. את הליווי בחובות מוביל ישראל בוקר – לשעבר משנה למנכ"ל בבנק ירושלים, מנהל אזור צפון וחיפה בבנק הפועלים. ויחד איתו מלווים אתכם יד ביד עד להסדרת החובות.
ראש העיר התומך בתכנית סיפר: "מדובר בתכנית ייחודית שפועלת שנים רק במגדל העמק וכעת אמורה להתרחב לרשויות נוספות על בסיס הניסיון וההצלחה בעיר. היוזמה הזו מבחינתי היא שליחות וסגירת מעגל אין לי ספק שהשגחה עליונה סייעה ביצירת החיבור ושיתוף הפעולה בין הרשות לעמותת להיטיב. רתמתי את הנהלת העיר לפעול מתוך מחויבות, רגישות ומקצועיות על מנת לסייע למשפחות ותושבים הזקוקים לעזרה ושעלינו להתגייס לעזור להם, להיטיב עימם, להרבות במעשי חסד ולקיים את ערך "הערבות ההדדית".

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
'שבת ירוקה' בחוצות המפרץ אואטלט: סדנת מחזור אקולוגית לכל המשפחה!
סדנת מחזור ירוקה ואקולוגית לילדים ולכל המשפחה, עם "ראש הברוש"...
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל לקידום התיירות בגליל המערבי
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל...
עיריית קריית ביאליק השקיעה 1.5 מיליון ₪ במגרשי קט רגל
לקראת חופשת הקיץ השלימה עיריית קריית ביאליק הקמה ושדרוג ארבעה...
עיריית קריית ביאליק יזמה קורס הכשרה שנתי לסייעות גננות
בכדי להעצים ולהכשיר את הסייעות בגיל הרך יזמה עיריית קריית...
שרי האוצר והתקשורת ביקרו במגדל העמק
בשבוע שעבר התארחו במגדל העמק שר התקשורת יועז הנדל ושר...
עופר דנינו - מורה מאורט קריית ביאליק נבחר כ"המורה של המדינה"
כמעט כל שנה מצליחים מורים ומורות מקריית ביאליק להיכנס לרשימה...
גאווה מקומית- הצעירים והצעירות שהופכים את אזור הצפון ליפה וטוב יותר
בטקס מכובד שנערך במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל חולקו 142...
מילואות נפרדת מרמי רז
במהלך אספת מנהלי המשקים השנתית של מילואות, אשר התקיימה ביום...
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר בעכו העתיקה
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן ואנשי המקצוע של...
עמותה לחולי סרטן
איך להתגבר על תקופה כמו מחלה או שיקום?
כל עוד אנחנו בריאים והכל אצלנו תקין לא תמיד אנחנו...
סיכום פעילות למען בעלי חיים בבתיה"ס היסודיים בקריית ביאליק
לאחר העברת התוכנית "יחס חיובי לבעלי חיים" במשך 15 שנים...
השיטור העירוני קריית ביאליק בתפקיד המיילדת
השיטור העירוני קריית ביאליק עסק בשבוע שעבר בפעילות שגרתית בשכונת...
דירות לפי שעה בחיפה
להגיע לביקור קצר ואיכותי בחיפה
דרך מושלמת ליהנות מהעיר חיפה זה באמצעות דירות לפי שעה...
ליברמן פודטראק נפתח בהשקה חגיגית
בגן המוזיאון לתולדות נהריה, 'בית ליברמן', הושק באירוע חגיגי מיזם...