Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קריית ביאליק מקדמת את הקמת מבני ציבור בעיר

קריית ביאליק מקדמת את הקמת מבני ציבור בעיר

בימים אלו נשלמות העבודות להקמת בית הידידות לעולי אתיופיה, תחנה לבריאות המשפחה, אגף לשירותים חברתיים, מרכז החינוך אלוין ומרכז שירות לתושב

קריית ביאליק ממשיכה בשיפור השירות לתושב והבאת השירות קרוב לביתו. העבודות במבני ציבור רבים המוקמים בימים אלו בעיר נמצאות בשלבים הסופיים.

בתחילת חודש ספטמבר ייחנך  בית הידידות לעולי אתיופיה בהשקעה של מעל 5 מיליון שקלים. בית הידידות שמוקם בשכונת צור שלום הוא בעל מבנה ייחודי באופיו ובמראהו: הוא קיבל השראה מה"טוקול" – בית אתיופי מסורתי להתכנסויות שצורתו עגולה.  במבנה החדש אולם רב תכליתי גדול  אשר ישמש לאירועי תרבות והתכנסויות. האולם מכיל כ- 300 משתתפים . צורתו חצי אליפטית המתחברת לחצר גדולה המשלימה את האליפסה. לפי חזונו של האדריכל (משרד אדריכלים "אטלייה") המבנה משלב בין שימושי פנים וחוץ, כאשר גם התאורה מאפשרת כניסתן המקסימלית של קרני השמש דרך החצר ודרך החלונות הלא סימטריים. גם לחצר שימושים רבים: היא תשמש למופעים תחת כיפת השמיים, פעילויות, אירועים, התכנסויות חברתיות ותהווה מבואה לכניסה לאולם. בין האולם הגדול לבין החצר הוקם מעין פטיו אשר יאפשר הצבת תערוכות מתחלפות ומיצגים. בבית הידידות נבנו 4 חדרי פעילות אשר ישמשו לקיום חוגים וקורסים. בית הידידות החדש יצטרף לקומפלקס שלם של מבני קהילה וציבור הפועל בשכונת צור שלום כיום: "בית לגדול טוב", מרכז קהילתי ששופץ והורחב לאחרונה, מועדון נוער, מוקד עולי אתיופיה ועוד. בית הידידות ישמש את תושבי שכונת צור שלום כבית מורשת לעדות המאכלסות אותה, בין השאר, יפעל במקום בית מורשת של עולי אתיופיה שהגיעו לעיר בשני גלי עלייה גדולים. הקמת המבנה מומן על ידי עיריית קריית ביאליק, רשות מקרקעי ישראל, הקרן לידידות בניהולו של הנשיא ומייסד הקרן, הרב יחיאל אקשטיין ומגבית בריטניה. הטיפוח הסביבתי יבוצע על ידי קק"ל.

אגף הרווחה והשירותים חברתיים הוקם בצמוד לתחנת בריאות המשפחה בקומה הראשונה של בית "מפרם" בצמוד לפארק אריאל שרון החדש. שטח המבנה משתרע על כ –  1500 מטר מרובע. לכל עובדת סוציאלית יוקצה חדר אישי שיאפשר לקבל שירות בפרטיות מוחלטת בכדי לשמור על צנעת הפרט. תחנות בריאות המשפחה ירוכזו במקום אחד, מרווח ומזמין שתוכנן לפי הנחיות משרד הבריאות בכדי לאפשר מקסימום נוחות להורים הצעירים וילדיהם. המבנה מותאם לדרישות הנגישות עבור בעלי צרכים מיוחדים.

מרכז החינוך אלוין יקבל את הילדים כבר בתחילת שנת הלימודים תשע"ט. המרכז מיועד לילדים עם בעיות תקשורתיות על רצף האוטיזם בגילאי הגיל הרך וינוהל על ידי עמותת אלוין.

בשורה משמחת  נוספת לתושבי העיר ולתושבים החדשים שרכשו את דירתם בשכונת אפקה  היא הקמת מרכז שירות לתושב , בניין אחד בו יקבלו תושבי העיר את כל השירותים הנחוצים. המרכז החדש הוקם במטרה להפוך את השירותים העירוניים לנגישים ואיכותיים יותר, באמצעות מתן פתרון כולל לקשת רחבה של נושאים. המרכז יספק פתרון כולל כאשר נציג הפוגש את המשפחה ידאג לפתרונות בתחום תשלומי ארנונה, מים, רישום למוסדות החינוך, תשלום היטלים ואגרות, קבלת הנחות  ובירורים שונים הקשורים לעירייה. המרכז יתן מידע על השירותים הניתנים בקריית ביאליק בתחום תרבות הפנאי והספורט ומידע בנוגע לתכניות בינוי. המרכז שעתיד להתחיל לפעול בחודש אוגוסט ממוקם במקום זמין ונוח בסמוך לכניסה לקריית ביאליק מכביש 79, על התפר בין השכונות הוותיקות והחדשות. המבנה משתרע על כ- 200 מ"ר עוצב בצורה אסתטית ונעימה לעין בכדי לתת תחושה נוחה של חמימות והקשבה. בסמוך למבנה הוכשרו חניות כולל חניות נכים להנגשה מירבית. המוקד העירוני יועבר אף הוא למרכז החדש ויתחדש בטכנולוגיה מודרנית: יאובזר בקירות מסך אליהם ישדרו 24/7 מצלמות האבטחה הפזורות ברחבי העיר בכדי להעלות את הבטיחות האישית של התושבים.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
היבואן הרשמי של נינטנדו משיק את Gaming Store
סופר מריו, פיקאצ'ו וזלדה נכנסים לקניון – זו לא התחלה...
ליישר את הסביבה הפיזית עם זהות המותג וערכיו
עיצוב חללים מסחריים כרוך בגישה מיוחדת המשלבת פונקציונליות עם אסתטיקה...
לרגל יום המעשים הטובים: הפנינג קהילתי "גם אני יכול"
ההפנינג כולל עמדות תרומה לקהילה: עמדת תרומת דם, עמדת תרומת...
הושק 'דיסקונט 360' בקניון שער הצפון בשטח של 1600 מ"ר
השבוע התקיים בקריית אתא טקס פתיחה חגיגי למוקד שירות בנקאי...
חווית מגורים ייחודית המשלבת נוחות יוקרתית
גליל ים דירות למכירה מציעה חווית מגורים ייחודית המשלבת נוחות...
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
מציינים את יום המשפחה עם מיצג הוקרה לחטופים
יום המשפחה מהווה הזדמנות להוקיר ולחגוג את המשפחה וחשיבותה בחיינו....
חוגגים טו בשבט בקניון שער הצפון: חגיגה חינוכית וחווייתית עם סדנאות אפייה ויצירה
טו בשבט מציין את תחילת עונת הפריחה, והשנה, קניון שער...
מפגש בין דורי של שורדי/ות שואה וחיילי/ות מחוז חיפה
ביום ג׳ ה-19/9/23 התקיים בוקר מרגש במיוחד במרכז משמעו"ת שנמצא...
"שישי לייב" בצפון הארץ ייערך במהלך חודש ספטמבר בחוצות המפרץ: זמרים בלייב מידי שישי
חוצות המפרץ אאוטלט, מקבוצת קניוני עופר וחברת אשטרום, יערוך במהלך...
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
להקיש ולתופף באופן המושלם
בשביל להיות מתופף תותח ומצוין יש צורך בביצוע קפדני ונישנה...
להשקיע בגוף שלנו
הדרך הטובה ביותר ליהנות מגוף חלק ונקי זה דרך כך...
מה עושה עורך דין העוסק בחוזים?
עורך דין לענייני חוזים עוסק בחוזים והסכמים משפטיים, שמהווים חלק...
מה הם דיני משפחה?
מה הם בעצם דיני משפחה ולמה צריך אותם? נתחיל במה היא...