Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פירוק חברה אונליין – איך עושים?

פירוק חברה אונליין – איך עושים?
צילום Pixabay

להיות עצמאי, בעלים של עסק, זה "עסק לא פשוט". הקמת עסק כוללת בתוכה שלבים רבים: פתיחת העסק עצמו מבחינה משפטית (פתיחת חברה, פתיחת עוסק פטור/עוסק מורשה), פיתוח מוצר, בחירת ספקים, גיוס לקוחות ועובדים, יצירת אסטרטגיה שיווקית, יצירת מערך מכירות ועוד. כמו בכל תחום בחיים, גם ללהיות עצמאי ישנם יתרונות וחסרונות. בין היתרונות הבולטים הוא העובדה שאתה "אדון לעצמך", אחראי ללו"ז שלך, אחראי על כל תחום ותחום בעסק שלך מגיוס עובדים ועד לאסטרטגיות כלכליות. יחד עם זאת, קיימים גם חסרונות – מדובר לרוב ב-One man show, הכל על בעל העסק, וכן קיים גם אלמנט של ביטחון כלכלי שאינו גבוהה.

פירוק חברה אונליין - איך עושים?
צילום Pixabay

עסק יכול לפעול לתקופה קצרה ויכול לפעול במשך שנים (לשם לרוב מכוונים). יחד עם זאת, קיימים מצבים בהם מחליט בעל העסק, לסגור אותו. הסיבות לסגירת עסק רבות ומגוונות: בעיות תזרים, חובות, אי התמודדות על תחרות, בעיות בביקוש למוצר ועוד. יכולה אף להיות סיבה שבעל העסק מרגיש תחושת מיצוי. ההחלטה לסגור את העסק שלך הינה החלטה לא פשוטה – הן מהבחינה הפסיכולוגית והן מהבחינה המשפטית/כלכלית.

במידה והחלטתם לסגור את החברה שלכם, עליכם לבצע מספר פעולות: מכירת והעברת נכסי החברה (גם נכסים בקניין רוחני – טכנולוגיה, פטנט, סימן מסחרי וכו'), פירעון חובות החברה – ספקים, עובדים, רשויות וכו'.

חשוב לציין – במאמר זה נתמקד בהליך פירוק מרצון, המדובר בהליך של פירוק החברה ע"י בעליה, זאת בניגוד להליך של פירוק חברה ע"י נושים או על ידי בית משפט. כמו כן, נשים דגש על הליך פירוק החברה מול רשם החברות ולא מול גורמים אחרים כגון רשויות המס.

רשם החברות הינה יחידה במשרד המשפטים, שתפקידה לטפל, לרשום ולפקח על כל תחום התאגידים והעמותות במדינת ישראל. כאשר חברה מקבלת החלטה בדבר פירוק, עליה לבצע את ההליך מול רשם החברות (זאת מלבד ביצוע התהליך מול רשויות המס וכו'). חשוב לעמוד על ההבדל בין פירוק חברת יחיד לבין פירוק חברת רבים, ישנו שוני פרוצדוראלי בין שני ההליכים.

מה ההבדל בין חברת יחיד לחברת רבים אתם שאלים? חברת יחיד היא חברה שיש לה בעל מניות יחיד (שאינו תאגיד) ודירקטור יחיד. כל מבנה אחר, כלומר, חברה שיש בה בעל מניות שהוא תאגיד, או לחילופין חברה שיש בה בעל מניות יחיד שהוא אדם, אבל יש לה שני דירקטורים, נחשבת לחברת רבים. מדוע חשוב לנו לבצע אבחנה זו? מכיוון שיש שוני בהליך הפירוק בין חברת יחיד לחברת רבים.

פירוק מרצון – שלבים:

השלב הראשון בהליך הפירוק הוא הגשת בקשת הפירוק. שלב זה כולל חתימה על מסמך "הצהרת כושר פירעון". מסמך זה נחתם על ידי הדירקטור בחברה (הדירקטורים במקרה של חברת רבים) ומשמעותו היא שהחברה מתחייבת שיש ביכולתה לפרוע את חובותיה תוך 12 חודשים מיום הגשת בקשת הפירוק במידה והם קיימים. בסופו של מסמך נדרשת אף חתימת מי שמונה להיות מפרק החברה (לרוב הוא אחד הדירקטורים בה). לשלב זה מצרפים בקשה לפרסום ברשומות בדבר הפירוק וכן את מודעת הפירוק עצמה. גם על מודעות אלו חתום מפרק החברה. בשלב זה, יש לשלם אגרת פירוק חברה לרשם החברות בגובה של 124 ש"ח.

לאחר 4 חודשים ממועד הגשת בקשה הפירוק (בצירוף המסמכים שפורטו לעיל), מתכנסת האסיפה הכללית של החברה. באסיפה זו, מפרסם מפרק החברה את דו"ח הפירוק, בוא הוא מפרט מהן סך ההתחייבויות והנכסים של החברה. לאחר כינוסה של האסיפה הכללית, מפרסם המפרק את דו"ח הפעולות שלו – דו"ח בו הוא מפרט את כל הפעולות שנעשו בחברה במסגרת הליכי הפירוק – מכירת נכסים, תשלום חובות וכו'. לאחר עריכת ופרסום שני הדו"חות הללו, מגיש מפרק החברה את הדו"חות לרשם החברות ובמרבית המקרים רשם החברות מאשר אותם. לאחר אישור הדו"חות, סטטוס החברה משתנה מסטטוס של "חברה פעילה" לסטטוס של "חברה מפורקת". לאחר מספר חודשים, משתנה שוב סטטוס החברה לסטטוס של "חברה מחוסלת". משך הזמן שאורך הליך פירוק חברת יחיד הוא בין 4-6 חודשים בממוצע.

הליך פירוק מרצון של חברת רבים זהה בעיקרון להליך פירוק של חברת יחיד מלבד כמה מאפיינים בניהן: נדרש לבצע פרסום כפול ברשומות (ומשכך נדרש לשלם שתי אגרות בגובה של 124 ש"ח), כמו כן משך הפירוק אורך בין 12 חודשים בממוצע.

חשוב לציין, חברות שלא הייתה בהן פעילות עסקית, אך היא הייתה פתוחה וקיימת על פי רישום ברשם החברות, תידרש להמשיך לשלם אגרה שנתית. רבים חושבים שעצם העובדה שאין פעילות עסקית בחברה הם אינם נדרשים לשלם אגרה וזו טעות. יחד עם זאת, במסגרת הליכי הפירוק, ניתן לבקש פטור מתשלום אגרות רטרו אקטיבי בגין אותן שנים בהן לא הייתה פעילות עסקית בחברה.

פירוק חברה אונליין

כפי שפורט לעיל, פירוק חברה מרצון הוא הליך ביורוקרטי בעיקרו, המונה מספר שלבים. הליך הפירוק נעשה כאמור מול רשם החברות. על מנת לחסוך זמן, כסף וטיפול בבירוקרטיה, בשנים האחרונות יועלו הליכי הפירוק והפכו אותם נגישים כך שכיום ניתן לבצע פירוק חברה אונליין. במסגרת הליכים אלו, הוקמה חברת Ettorney, אשר באמצעות הפלטפורמה שהיא הקימה, ניתן בקלות וביעילות להתחיל בהליכי פירוק מרצון לחברות. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר החברה, להזין את פרטיכם האישיים ואת פרטי החברה ותוך זמן קצר יוצר איתכם קשר עו"ד המתמחה בהליכי פירוק מרצון ומתאמים איתכם פגישה לחתימה על מסמכי הפירוק. מכאן ואילך, החברה מטפלת עבורכם בכל הליך הפירוק מול רשם החברות, ככה שנחסך לכם כסף, זמן וטיפול בבירוקרטיה.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...