Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

סין, פטנטים ומה שביניהם

סין, פטנטים ומה שביניהם

כאשר מדובר בקניין רוחני, ישנן לא מעט מדינות אשר מכירות בערכו ועושות את כל מה שניתן על מנת שהקניין הרוחני שלה יהיה משמעותי. בעבר, המדינות אשר היו מפיקות תפוקה כלכלית נאה מקניין רוחני היו בעיקר מדינות מערביות. אולם כיום, גם המדינות במזרח מבינות את המשמעות של קניין רוחני ועושות את כל מה שניתן על מנת להגדיל את הקניין הרוחני שלהן. אחת המדינות שמהווה את השינוי שחל בתחום הקניין הרוחני אצל מדינות מתפתחות, היא סין.

קניין רוחני בכלכלה המודרנית

אחד השינויים הבולטים ביותר בכלכלה המודרנית כיום הוא ההתייחסות של הכלכלה המודרנית והערך הכלכלי אשר היא מעניקה לפטנטים ולזכויות קניין רוחני אחרות, לקביעת המחיר של מוצרים שונים. בעוד שישנן לא מעט מדינות אשר עדיין מאמינים בהם שעושר של אומה נוצר בשל כמות המוצרים אשר היא מוכרת בשנה ומכושר הייצור השנתי של המשק, הרי שכיום הכלכלה המודרנית מאמינה כי עושר של אומה לא נקבע על פי בעלות של אמצעי ייצור פיזיים, אלא, על פי בעלות הקניין הרוחני של מוצרים. הפרמיה אשר משולמת על הקניין הרוחני, כלומר: המחיר אשר משלמים על רישיון שימוש במוצר ששייך למדינה כלשהי או הסיכון שישולם על רישיון להשתמש במידע או במותג אשר שייכים לאותה מדינה, יהיו גבוהים הרבה יותר ממחיר המוצר עצמו. כיום, מרבית אתרי הייצור התעשייתי אינם מצויים באירופה אלא במזרח הרחוק. על אף שכמות המוצרים שמופקים במזרח הרחוק גדלה, הרי שהרווח נשאר במערב אשר מחזיק בקניין הרוחני על המוצרים. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שזכויות קניין על פטנט מוסרות ממנו לאחר 20    שנה ואז, המדינות המתפתחות אשר עסקו בתהליך הייצור של המוצרים שזכויות הקניין עליהם היו של המערב, יכולים לקחת מונופול על המוצרים הללו ולרשום אותם כפטנט שלהם.

 

קניין רוחני בסין

המדינות המתפתחות של העבר, הופכות ליוצרות קניין רוחני משלהן וזאת בכדי להגדיל את העושר שלהן. ניתן לראות זאת באופן ברור במדיניות של סין, אשר שמה לה לערך ומטרה להיות למגישת הפטנטים הגדולה בעולם. כיום הבקשות לפטנט אשר מגישים בסין הופכת את סין למדינה השנייה בגודלה בכמות הפטנטים הרשומים על שמה. לכן, המוצרים הנמכרים בסין לרוב אינם נמכרים בעלות גבוהה, כפי שהם נמכרים בארץ. העושר של סין איננו כרוך במכירת מוצרים במחירים גבוהים או במכירה של כמות מוצרים גדולה, אלא בעיקר בקניין הרוחני שיש לה על מוצרים. בעוד שבישראל עדיין לא שמים דגש מספק על תחום הקניין הרוחני, הרי שבסין כבר מבינים לגמרי שקניין רוחני הוא חלק בלתי נפרד מהכלכלה המודרנית ועל כן, הם משקיעים בהגדלת כמות המוצרים, הרעיונות ועוד, אשר ניתן לרשום עליהן פטנט ולשייך אותן מבחינה רוחנית למדינה.

 

רישום פטנט בינלאומי

לא מעט אנשים סבורים כי המונח פטנט בינלאומי מתייחס לרישום של פטנט אחד בבת אחת  במספר גדול של מדינות. אולם, חשוב מאוד לדעת שבכדי לרשום פטנט באופן בינלאומי, יש צורך להגיש בקשה נפרדת לרישום פטנט לכל מדינה, בהתאם למדיניות שלה. ניתן להגיש בקשה בינלאומית לפטנט, אשר מאופיינת במספר יתרונות בהתאם ל אמנת PCT. בהתאם לאמנה זו ישנו חוק פטנטים כלשהו בעל הסכמה בינלאומית. על אמנה זו חתומות רוב המדינות בעולם והיא מהווה חלק מהאמנות של ארגון הקניין הרוחני העולמי. אולם, במסגרת רישום פטנט בינלאומי על פי אמנה זו, על הפטנט ועל תהליך הרישום לעמוד במספר תנאים. במידה והפטנט עומד בתנאים הללו וממציא הפטנט עומד בתנאי תהליך רישום הפטנט, הרי שהוא יכול לרשום את הפטנט שלו כפטנט בינלאומי שיוכר כקניין הרוחני שלו במדינות רבות החתומות על אמנה זו.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...