Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נפטר רבה הראשי של חיפה הרב שאר ישוב הכהן

נפטר רבה הראשי של חיפה הרב שאר ישוב הכהן
הרב שאר ישוב הכהן זל. צילום. יבגני יעקובוביץ באדיבות מכללת שערי משפט

הרב שאר ישוב הכהן רבה של העיר חיפה הלך לבית עולמו בגיל 89. סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן  ספד לו: "הרב שאר ישוב כהן היה רגיש מאוד לכבודם של המתדיינים בבית הדין ועסק רבות בפתרון בעיות של עגונות ומסורבות גט כמה סמלי שהרב, שהיה מבכירי תלמידיו של הרב קוק זצוק"ל נפטר ביום פטירתו.

הרב שאר ישוב הכהן רבה של העיר חיפה הלך לבית עולמו בגיל 89. פארמדיק איחוד הצלה דורון שפיר סיפר:"הוזעקנו ע"י מוקד איחוד הצלה לביתו של הרב לאחר שדווח שהוא ללא דופק וללא נשימה לצערנו הרב נפטר ולא התחלנו בביצוע פעולות לבקשת המשפחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע צער על פטירת הרב שאר ישוב הכהן, רבה של העיר חיפה.ראש הממשלה נתניהו: ״הרב שאר ישוב הכהן היה תלמיד חכם גדול שחתר תמיד לאחדות בעם ישראל, כפי שפעל למען חיבור בין חלקי הציבור השונים בעיר חיפה, שם שירת את הציבור כרב הראשי לעיר במשך למעלה מ-30 שנה.הוא שילב בחייו ספרא וסייפא: לחם במלחמת השחרור בשורות האצ״ל, נפצע בקרב על ירושלים העתיקה, נפל בשבי הירדני ולימים התגייס לצה״ל. הרב שאר ישוב היה נעים הליכות, גאון ובקיא, שרתם את תורתו לעשיית חסד ולהנחלת שלום בינינו. הוא הותיר אחריו דיינים ותלמידים רבים, תושבים ושכנים שהיה להם למנהיג רוחני וכתובת הלכתית, וסיפורים רבים – עמוקים ומרתקים – שימשיכו להזכיר לנו את דמותו גם בדורות הבאים. יהי זכרו ברוך״.

הרב שאר ישוב הכהן זל. צילום. יבגני יעקובוביץ באדיבות מכללת שערי משפט
הרב שאר ישוב הכהן זל. צילום. יבגני יעקובוביץ באדיבות מכללת שערי משפט

נשיא המדינה התייחס הלילה לפטירתו של הרב שאר ישוב הכהן זצ״ל, ואמר:"שמעתי בצער על פטירתו של הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה, איש ספרא וסייפא לוחם באצ״ל, מגיבורי ירושלים שנפצע בקרבות על ירושלים ואף נפל בשבי הירדני. הרב שאר ישוב היה ממנהיגי הציבור היחידים והמיוחדים בדורנו, איש דעה ושיחה, תלמיד חכם, מורה דרך ואדם שהיה ׳איש על העדה׳ בכל דרכיו והליכותיו. תנחומי העמוקים למשפחתו ולתלמידיו הרבים."

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן שהכיר את הרב שאר ישוב כהן בתפקידו כמנכ"ל בתי הדין ספד לו: "הרב שאר ישוב כהן היה רגיש מאוד לכבודם של המתדיינים בבית הדין ועסק רבות בפתרון בעיות של עגונות ומסורבות גט, התייחס לכל מקרה כאילו הוא המקרה היחיד. קיימתי איתו קשר הדוק במסגרת כהונתו כראב"ד בחיפה, תפקיד שמילא במסירות רבה, הקפיד על סדרי העבודה של הדיינים ועובדי המינהל לטובת המתדיינים.כמה סמלי שהרב, שהיה מבכירי תלמידיו של הרב קוק זצוק"ל נפטר ביום פטירתו. הרב הקים עולה של תורה בחיפה, העמיד דורות רבים של רבנים ודיינים במכון אריאל אותו הקים והיה מקורב מאוד לרב אליהו זצוק"ל.חבל על דאבדין ולא משתכחין."

פורום רבנים צבאיים במיל' אבל על לכתו של אחד מגדולי הרבנות הצבאית, הרב סא"ל שאר ישוב הכהן, בנם של קדושים, גיסו של הרב הצבאי הראשי והרב הראשי לישראל הרב שלמה גורן ורבה של העיר חיפה. הרב שאר ישוב היה ידוע בחיבתו הגדולה לחיילי צה"ל והוא סייע רבות לרבנות הצבאית בצמתים רבים בהן היא התמודדה. כמו גיסו הגדול, גם הרב שאר ישוב התאפיין בראייה מיוחדת השמורה לגדולי תורה המכירים גם את שדה הקרב מקרוב, חיבור מיוחד של גדלות תורנית עם אחריות לאומית וצבאית.

מערכת בתי הדין הרבניים פרסמה הודעת אבל על פטירתו של הרב הראשי וראש אבות בתי הדין בחיפה הרב שאר ישוב כהן. מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי אמר כי "הרב שאר ישוב כהן שהיה מזקני וחשובי הרבנים והדיינים בישראל עיצב לאורך שנות דור את החיים היהודיים בחיפה ואת בתי הדין הרבניים בחיפה ובצפון בפרט. הרב זצ"ל גידל וטיפח דורות של דיינים ורבנים במכון הרי פישל שבנשיאותו ובבית אריאל בירושלים. הרב שאר ישוב כהן היה מתלמידיו של אהרון הכהן – אהב שלום, רדף שלום, אהב את הבריות וקרבן לתורה. יהי זכרו ברוך".

מכון צומת אבל על לכתו ללא עת של הרב שאר ישוב הכהן, שבמשך שנים רבות סייע למכון בפעולותיו בשדה ההלכטכני ובשדה הגיור והיה מחברי הוועדה המייעצת של השנתון תחומין. הרב ישראל רוזן ראש המכון אומר כי דמותו של הרב שאר ישוב היא סמל לציונות הדתית בדורות האחרונים. רב ואיש ציבור, לוחם במלחמת העצמאות ובמלחמת הדעות בנועם ומתוך מאור פנים. הוא יחסר לנו ולרבים ממוקיריו ושומעי לקחו.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
תפקידו של עורך דין ליקויי בניה
בניה לקויה גורמת לנזק רב ולעגמת נפש רבתי. קודם כל,...
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
קעקועים בקריות
ממותה אינק - סטודיו מוביל לפירסינג וקעקועים בקריות
פירסינג בקריות פירסינג בקריות נחשב כיום לאחת מהדרכים הפופולריות ביותר לביטוי...
"שישי לייב" בצפון הארץ ייערך במהלך חודש ספטמבר בחוצות המפרץ: זמרים בלייב מידי שישי
חוצות המפרץ אאוטלט, מקבוצת קניוני עופר וחברת אשטרום, יערוך במהלך...
מוקד שחף מתמזג לתוך קבוצת צוות 3
מחזקים את הביטחון בצפון: "מוקד שחף", הפועל באזור חיפה והקריות,...
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
להקיש ולתופף באופן המושלם
בשביל להיות מתופף תותח ומצוין יש צורך בביצוע קפדני ונישנה...
מה עושה עורך דין העוסק בחוזים?
עורך דין לענייני חוזים עוסק בחוזים והסכמים משפטיים, שמהווים חלק...
מה הם דיני משפחה?
מה הם בעצם דיני משפחה ולמה צריך אותם? נתחיל במה היא...
מגדלי אקרו
ענף הבנייה הוא אחד הענפים המבוקשים ביותר, העבודה בה לעולם...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...
'שבת ירוקה' בחוצות המפרץ אואטלט: סדנת מחזור אקולוגית לכל המשפחה!
סדנת מחזור ירוקה ואקולוגית לילדים ולכל המשפחה, עם "ראש הברוש"...
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל לקידום התיירות בגליל המערבי
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל...
מטבח אקלקטי - כמה סגנונות במטבח אחד
מטבח הוא אחד האזורים המרכזיים בבית. במטבח נעשות פעולות רבות...
פריצת דרך נוספת בתחום השרות הדיגיטלי - ייעוץ בהתפתחות הילד און ליין בכללית חיפה וגליל מערבי
לא צריך לחכות: ייעוץ הווידאו  החדש והמקצועי של כללית מאפשר...
עיריית קריית ביאליק השקיעה 1.5 מיליון ₪ במגרשי קט רגל
לקראת חופשת הקיץ השלימה עיריית קריית ביאליק הקמה ושדרוג ארבעה...