Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מתיחת פנים או חומרי מילוי?

מתיחת פנים או חומרי מילוי?

ההשתכללות המשמעותית של הרפואה האסתטית מעניקה לנו מנעד בחירה רחב יותר מבעבר, ובפרט כך הדבר כשהמטרה היא הצערת פנים. חופש בחירה – ובמקרה זה בין מתיחת פנים לבין טיפול שמבוסס על חומרי מילוי – מחייב התעמקות מסוימת ביתרונות ובחסרונות של כל אחת מהאפשרויות, ועל בסיס זה הבנה של מהו ההליך המתאים ביותר למצבכם ולהעדפות הספציפיות שלכם.

מתיחת פנים – יתרונות וחסרונות

מתיחת פנים הינה ניתוח שמחולל שינוי משמעותי בכל אזורי הפנים ואשר מתבצע בהרדמה מלאה.

יתרונות ההליך הכירורגי

היתרון המשמעותי ביותר של מתיחת הפנים הוא השינוי המקיף והעמוק. במסגרת ניתוח זה מוחזרת המלאות והחיוניות למרכז הפנים, קו הלסת הופך מובחן ועל כן גם בעל חזות צעירה יותר, במידת הצורך זוכה גם הצוואר למתיחה ולמראה מחמיא יותר, רקמות עור עודפות מסולקות ובאופן כללי מי שעובר או עוברת ניתוח מתיחת פנים זוכה למראה צעיר יותר ב-10 שנים ולפעמים אף יותר.

עוד יתרון של אופציית המתיחה הוא שתוצאות הניתוח מחזיקות מעמד למשך שנים רבות. אמנם הזמן כמובן שוחק את הישגי ההליך הכירורגי, שכן תהליכים כמו התרופפות רצועות תומכות, הידלדלות השומן שמתחת לעור, ספיגת עצמות באזור הלסת והפיכת העור לרפוי ודק הם בלתי נמנעים, אבל השינוי המשמעותי “מחזיר” את הזמן לאחור, וגם עשור אחרי הניתוח האדם ייראה צעיר יותר מכפי גילו.

היתרון השלישי שיש לקחת בחשבון כשמתלבטים בין מתיחת פנים לבין חומרי מילוי הוא שרק באמצעות מתיחה ניתן לתת מענה לאזור הצוואר (שבלא מעט מקרים מושך אליו את מרב תשומת הלב) ולבעיית היטשטשות קו הלסת.

הצערת פנים בניתוח – חסרונות

באופן טבעי מאחר שמדובר בהליך כירורגי פולשני המבוצע בהרדמה מלאה, החיסרון העיקרי של מתיחת פנים הוא הצורך בהחלמה ממושכת יחסית – לרוב נדרשת חופשה של כשבוע עד שבועיים בעקבות ניתוח מתיחה בפנים, וישנן תופעות לוואי שונות כמו כאבים, שטפי דם, אובדן תחושה באזורים מסוימים בפנים ונפיחות.

עוד חיסרון הוא הצורך בהרדמה מלאה – פעולה שאמנם מבוצעת בימינו במיומנות גבוהה מאוד, אולם חובה להדגיש כי טמון בה גם סיכון מסוים. סיבוכים אחרים של ניתוח מתיחה הם זיהומים, פגיעות עצביות ונמק בעור.

חיסרון שלישי שיש לקחת בחשבון כשבוחרים באופציה של הצערת פנים בניתוח ולא בהזרקת חומרי מילוי היא הצלקת הבלתי נמנעת. באופן עקרוני מנתח פלסטי מנוסה מצליח ברוב המקרים לבצע את ההליך הכירורגי כך שהצלקת תהיה מצומצמת, מוסווית מן העין ובלתי מורגשת ככל האפשר, אולם כל גוף מגיב אחרת לחתכים ואין דרך להבטיח במלוא מאת האחוזים שלא תיווצר צלקת מכוערת.

חומרי מילוי – יתרונות וחסרונות

הזרקת חומרי מילוי הינה הליך לא פולשני ופשוט יחסית, שמבוסס על חומרים כמו חומצה היאלרונית, קולגן, סיליקון וכן בוטוקס (שאינו חומר מילוי, אולם השפעתו דומה להשפעת החומרים הנ”ל ועל כן הוא נכלל בקטגוריה זו).

יתרונות הזרקת חומרי מילוי

היתרון החשוב ביותר של חומרי המילוי הוא שרק הם מסוגלים לתת מענה אפקטיבי לקמטים במצח (“קמטי הבעה”), קמטים בצדי העיניים, קמטים באזור שבין האף לשפתיים (קמטים שנקראים קמטים נזולביאליים) וקמטים שיורדים מצדי הפה אל הסנטר (“קמטי מריונטה”). זריקות חומצה היאלרונית הן גם פתרון מעולה לשקעים בלחיים.

עוד יתרון משמעותי הוא העובדה שמדובר בטיפול קל למדי: הזרקת חומצה היאלרונית או הזרקת בוטוקס הן פעולות שנמשכות דקות בודדות, לא כרוכות בכאב, לא מחייבות הרדמה ובהתאם גם החזרה לשגרה הינה מהירה ולמעשה כמעט מידית.

סיבה טובה אחרת לבחור בהזרקות חומרי מילוי היא שהתוצאות באות לידי ביטוי כבר לאחר מספר ימים, בעוד ניתוח מתיחת פנים מחייב התאזרות בסבלנות למשך מספר חודשים.

החסרונות של הזרקת חומרי מילוי

חיסרון בולט אחד של הזרקת חומרי מילוי הוא שהתוצאות מחזיקות מעמד מספר חודשים בלבד. יחד עם זאת, מדובר כאמור בטיפול קל, ללא תופעות לוואי משמעותיות או פגיעה בשגרה, כך שפשוט ניתן לעבור אותו שוב.

חיסרון אחר שהוא שחומצה היאלרונית, בוטוקס, סיליקון, קולגן ושאר חומרי מילוי לא מספקים מענה לבעיות של התרופפות רצועות תומכות או עודפי עור, תופעות שהן כאמור חלק בלתי נפרד מההתבגרות וההזדקנות.

 

איך לבחור נכון את האופציה שהכי מתאימה לכם?

בין אם אתם נוטים לבצע ניתוח מתיחת פנים ובין אם אתם מעדיפים את האופציה של הצערת פנים על בסיס הזרקת חומרי מילוי, בכל מקרה חשוב מאוד להגיע לכירורג פלסטי בעל ניסיון ולא פחות חשוב, בעל יושרה מלאה. בחירת רופא שכזה מבטיחה שתקבלו המלצות מקצועיות ועל סמך טובתכם הגבוהה בלבד לגבי ההליך המתאים לכם, וכמובן גם את ביצוע הפעולה הרצויה במיומנות רבה כך שהתוצאות תהיינה אופטימליות.

תמונה באדיבות:pixabay

לפרטים נוספים מוזמנים להיכנס לאתר: https://www.drarik.co.il/

 

 

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
לרגל יום המעשים הטובים: הפנינג קהילתי "גם אני יכול"
ההפנינג כולל עמדות תרומה לקהילה: עמדת תרומת דם, עמדת תרומת...
מציינים את יום המשפחה עם מיצג הוקרה לחטופים
יום המשפחה מהווה הזדמנות להוקיר ולחגוג את המשפחה וחשיבותה בחיינו....
חוגגים טו בשבט בקניון שער הצפון: חגיגה חינוכית וחווייתית עם סדנאות אפייה ויצירה
טו בשבט מציין את תחילת עונת הפריחה, והשנה, קניון שער...
מתי נשתמש ברמקולים מוגברים?
רמקולים מוגברים הופכים פופולריים יותר ויותר וניתן להשתמש בהם במצבים...
כל מה שצריך לדעת על מתנפחים לילדים
מתנפחים הפכו לעיקר בכל מסיבה או אירוע לילדים. הם צבעוניים,...
בין אמבטיות חלב לשומן מן החי: ההיסטוריה של טיפולי פנים
כשאנו מתמרחים היום בקרמים, אנחנו כנראה לא חושבים על איך...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...
מה לעשות כאשר אני רוצה לרכוש דירה אך אין לי הון עצמי
מהן האפשרויות שלי לקנות דירה ומה אני צריך לשם כך אין...
על טויוטה אייגו X כבר שמעתם? 
בדיוק לפני שנה (נובמבר 21) הכריזה טויוטה על הדור הראשון...
איך לעצב עסק בהתאם לאופי שלו?
ממש כמו שאתם רוצים ליצוק לתוך הבית הפרטי שלכם את...
לשלב בין איכות ליופי
בדירות או בבתים בעלי שתי קומות, מדרגות הן פרט טכני...
רשת MOSES SHOP פותחת לראשונה סניף בקונספט 'מטבח רפאים' בקריות בהשקעה הנאמדת בכחצי מיליון ₪
רשת MOSES SHOP (מוזס שופ)  מבית קבוצת BBB, המתמחה בסניפי...
איך להיפטר משיער מיותר בדרך היעילה ביותר?
תרופות מסוימות, הפרעות הורמונליות וגם גנים עלולים לגרום לשיעור יתר...
יריד ספרות רומנטי עם הסופרות המובילות את הז'אנר יערך בעופר הקריון
קניון עופר הקריון, מקבוצת קניוני עופר, יערוך ביום שלישי ה...
העמדה הרובוטית של צמר גפן מתוק הגיעה לקניון שער הצפון
העמדות הרובוטיות של הטעמים והצורות של הצמר גפן המתוק שכבשו...
מנקה בריכות
רובוט לבריכה – קווים לדמותו
בריכה בבית, מהווה סוג של חלום עבור אנשים רבים ואם...