קישורים הם חלק בלתי נפרד מהאינטרנט בכלל ומעבודתם של מקדמי אתרים בפרט. הם מסייעים לנו לעבור בין דפי אינטרנט ולנוע בתוך רשת המידע הענקית בקלות ולפי רצוננו. עם זאת, עולם בניית הקישורים הוא עולם מורכב וחשוב להבינו לפני שמתחילים בעבודה – על כך במאמר זה
קישורים הם חלק בלתי נפרד מהעולם האינטרנטי ומעולם ה-SEO. הרשת שבה אנחנו מבלים שעות רבות בחיפוש אחר מידע, בקריאת טקסטים, בצפייה בתמונות וסרטונים או בקיום תקשורת עם אנשים אחרים – מלאה בקישורים, המחברים בין מספר עצום של דפי אינטרנט. הקישורים הללו הם אחד מבסיסי האינטרנט, ובעצם הם מה שהופך אותו לרשת.
הקישורים משמשים את הגולשים למעבר בין דפי אינטרנט, בתוך האתר או בין אתרים שונים. למשל, קריאה של מאמר יכולה להוביל את הגולש ללחיצה על קישור של סרטון באתר אחר, וממנו הוא יעבור לאתר מסחרי באמצעות קישור פרסומי שהוצמד לסרטון. עם זאת, לא רק גולשים עוברים בנתיבים אלו המחברים בין הדפים, גם הרובוטים של מנועי החיפוש עוקבים אחר אותם קישורים על מנת למפות את האינטרנט, לנתח את המידע האינסופי שהוא כולל וליצור אינדקס אתרים מקיף ואיכותי ככל הניתן. זאת הסיבה לכך שכל מי שעוסק בקידום אתרים או נזקק לשירותיו של איש מקצוע בתחום מבין כבר בהתחלה כי לקישורים איכותיים יש תרומה חשובה להצלחת האתר וכי חשוב להקדיש להם תשומת לב רבה.
מהו פרופיל קישורים?
בפשטות, אפשר לומר שעל מנת שהרובוט של מנוע החיפוש יגיע לבקר באתר שלכם, הוא זקוק לנתיב המוביל אליו. הנתיב הזה יהיה בדרך כלל קישור מאתר אחר שמנוע החיפוש (ואנחנו מדברים בעיקר על מנוע החיפוש של גוגל) כבר מבקר בו באופן קבוע. ככל שלגוגל יהיו יותר נתיבים כאלו אל האתר, כך תגבר תדירות הביקורים שלו בו והוא יבין כי מדובר באתר פופולרי ומוצלח, שכן אם מקשרים אליו, כנראה שיש לכך סיבה טובה. לכך תהיה השפעה חיובית על ציון האיכות שגוגל מעניק לאתר, ציון שהוא גורם מכריע בהצלחתו של האתר – ככל שהוא ייחשב איכותי יותר בעיני גוגל, הוא יוצג במקום גבוה יותר בדפי תוצאות החיפוש הרלוונטיים ויזכה לחשיפה גדולה יותר ולתנועת גולשים משופרת.
אם כך, נראה שהשיטה הטובה ביותר לקדם אתר בדפי תוצאות החיפוש היא ליצור כמה שיותר קישורים אליו, נכון? אז האמת היא שבמקרה הזה, האיכות באמת חשובה יותר מהכמות. כמות גדולה של קישורים לא איכותיים לאתר (מאתרים מפוקפקים, מדפי אינטרנט שהתוכן שלהם לא רלוונטי לנושא הדף המקושר ועוד) עשויה דווקא לפגוע בו, ואפילו אנושות. גוגל מעניש אתרים שפועלים בשיטת קידום כזו ומוריד את דירוגיהם עד כדי העלמה מוחלטת של האתר מדפי התוצאות, וממצב כזה קשה מאוד להתאושש.
והנה אנחנו מגיעים לפרופיל הקישורים, שהוא אחד מעמודי התווך של עבודת מקדם האתרים. מדובר למעשה במאמצים שמושקעים במטרה ליצור קישורים נכנסים איכותיים לאתר, בכמות הנכונה ובאופן הנכון לאתר ולתחום שבו הוא פועל. מקדם אתרים מקצועי יבצע ניתוח לקישורי האתרים המתחרים, יאתר אתרים איכותיים ורלוונטיים שמהם ניתן לקשר לאתר, ייצור קשרים ושיתופי פעולה – וכל זאת על מנת ליצור לאתר קישורים איכותיים ומגוונים שיחזקו את מעמדו.
בשורה התחתונה – דרושים ידע וניסיון על מנת ליצור פרופיל קישורים איכותי ואפקטיבי, ולשם כך מומלץ להיעזר במומחי קידום אתרים. אתם יכולים גם להפוך בעצמכם למומחים בנושא לאחר שתעברו קורס SEO מקיף ורציני, שעליו תוכלו לקרוא כאן https://www.seo-simple.co.il/seo-course