Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מעלים מודעות לחניית נכים בקריית ביאליק

מעלים מודעות לחניית נכים בקריית ביאליק
ראש העיר, אלי דוקורסקי, חברת מועצת העיר, דר' רויטל סבירסקי ומנהל מחלקת הפיקוח שלום לוינזון. צילום באדיבות אלונה אייזנברג

עמותת נגישות ישראל יחד עם משרד הפרסום ליאו ברנט, יצאו בקמפיין תקשורתי מקורי ארצי למיגור תופעת עברייני חניות הנכים והעלאת המודעות לנושא. עיריית קריית ביאליק לקחה חלק פעיל בקמפיין.

 כותרת הקמפיין: People.NotSymbols. . אמש, בין לילה, הוחלפו מאות תמרורי חניות נכים בקריית ביאליק  בתמונות אמיתיות של אנשים עם מוגבלות, המספרים את סיפוריהם האישיים. אנשים עם מוגבלות מכל הקשת החברתית בישראל נרתמו לקמפיין. בין המצולמים: חבר הכנסת אילן גילאון, הספורטאים הפאראלימפיים נעם גרשוני ופסקל ברקוביץ ועוד רבים. הקמפיין מתבסס על ההבנה שסמל הנכה הבינלאומי המצויר על גבי התמרור, אינו מעורר אמפתיה ואינו מקושר לאדם בשר ודם, עם צרכים מיוחדים. הקמפיין מבקש להכיר ולהזכיר לנהגים את האנשים שמאחורי הסמלים – את הנפגעים הישירים מהחנייה הפסולה בחניית נכים.

ראש העיר, אלי דוקורסקי, חברת מועצת העיר, דר' רויטל סבירסקי ומנהל מחלקת הפיקוח שלום לוינזון. צילום באדיבות אלונה אייזנברג

מעל 180,000 אנשים עם מוגבלויות בישראל נעזרים בתווי חניה לנכים. עבורם ועבור בני משפחותיהם זמינות חנייה זו הינה קריטיתלניהול חיים נורמליים. חנייה במקום מרוחק מקשה עד מאד על ניידותם של אנשים עם מוגבלויות ואף מונעת מהם את היכולת להגיע למקומות מסוימים. למרבה הצער, ישנם עברייני חניות נכים רבים בישראל – רק השנה ניתנו קרוב ל-20,000 דוחות על ידי משטרת התנועה והרשויות המקומיות (בשווי 20 מיליון ש"ח) , בגין חנייה לא חוקית בחניית נכים. רק בקריית ביאליק ניתנו  129 דו"חות. עברייני חניות הנכים מתחלקים לשניים: קבוצה ראשונה, נהגים הבוחרים להחנות בחניות נכים, על פי רוב מתוך מחשבה שאין בחנייה זו, נזק אמיתי. הקבוצה השנייה כוללת בני משפחות של אנשים עם מוגבלות הזכאים לתו נכה, מנצלים לרעה את תו הנכה וחונים בחניית נכים, גם כשבן המשפחה הנכה אינו ברכב.

עמותת נגישות ישראל שיזמה את הקמפיין הוקמה לפני 18 שנים ומובילה את קידום הנגישות בישראל והשתלבותם בחברה של 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות על סוגיה השונים.

יובל וגנר, מייסד ונשיא עמותת נגישות ישראל: "לא יאמן שבשנת 2017 עדיין יש אלפי נהגים שמעזים וחונים בחניות נכים למרות הקנס בגובה 1,000 ₪ ומבלי להתחשב בצורך של אנשים עם מוגבלות בחניות אלה. העמותה מקיימת בכל שנה יום מודעות ואכיפה בנושא חניות נכים במטרה לקדם את המודעות ולמגר את תופעת עברייני חניות הנכים ובעיקר לייצר מצב שבו חניות הנכים תהינה זמינות רק לאלו שחייבים זאת לניידותם בשל מוגבלותם. העמותה מאמינה שקמפיין  המודעות מבית ליאו ברנט ישראל שמזכיר לכולנו את האדם שמאחורי התמרור – הסיפור האישי שעבורו חניית נכים פנויה היא צורך מהותי ולא רק משהו שנחמד שיהיה –  כולנו תקווה שקמפיין חשוב זה יחולל שינוי ושיפור בהתנהגות הנהגים בישראל. אני קורא לחברי הכנסת ולמשרד התחבורה לחבור ולשפר את חוק חנייה לנכים".

ליאו ברנט ישראל (Leo Burnett) הינו משרד פרסום ישראלי בבעלות רשת ליאו ברנט וקבוצת פובליסיס העולמיות. המשרד בניהולו של אדם פולצ'ק, הינו משרד הפרסום השישי בגודלו בישראל. ליאו ברנט הינו משרד הפרסום הישראלי היחיד שזכה בפרס אריה בפסטיבל קאן 2017 על עבודה עבור חברת סמסונג. מוטו המשרד make acts, not ads. המשרד מלווה את עמותת נגישות ישראל במשך שנים רבות ובהתנדבות מלאה.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: "כעיר המקדמת נגישות לא רק במילים אלא במעשים, שמחנו להצטרף לקמפיין חשוב זה. קריית ביאליק היא העיר היחידה בארץ שקיבלה אות נגישות. מגיל צעירי כל תלמידי בתי הספר בעיר עוברים סדנאות לקבלת השונה בחברה ולהעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות  ".

חברת מועצת העיר, דר' רויטל סבירסקי: "יום המודעות לחניות נכים נועד  להדגיש כי מאחורי כל תמרור חניות נכים ותגי הנכה קיימים אנשים ונשים עם מוגבלויות,  אשר כל התנהלותם בחיי יום יום – לימודים,  משפחה, פרנסה והתנדבות – מושפעות אם תהיה להם חניית נכים זמינה".

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
היבואן הרשמי של נינטנדו משיק את Gaming Store
סופר מריו, פיקאצ'ו וזלדה נכנסים לקניון – זו לא התחלה...
לרגל יום המעשים הטובים: הפנינג קהילתי "גם אני יכול"
ההפנינג כולל עמדות תרומה לקהילה: עמדת תרומת דם, עמדת תרומת...
הושק 'דיסקונט 360' בקניון שער הצפון בשטח של 1600 מ"ר
השבוע התקיים בקריית אתא טקס פתיחה חגיגי למוקד שירות בנקאי...
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
חוגגים טו בשבט בקניון שער הצפון: חגיגה חינוכית וחווייתית עם סדנאות אפייה ויצירה
טו בשבט מציין את תחילת עונת הפריחה, והשנה, קניון שער...
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
להקיש ולתופף באופן המושלם
בשביל להיות מתופף תותח ומצוין יש צורך בביצוע קפדני ונישנה...
להשקיע בגוף שלנו
הדרך הטובה ביותר ליהנות מגוף חלק ונקי זה דרך כך...
מה הם דיני משפחה?
מה הם בעצם דיני משפחה ולמה צריך אותם? נתחיל במה היא...
מגדלי אקרו
ענף הבנייה הוא אחד הענפים המבוקשים ביותר, העבודה בה לעולם...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...
קייטרינג בצפון
להגיע לאירוע בראש שקט עם קייטרינג שדואג לכל מה שצריך
יום של אירוע, בין אם זו חתונה, בר או בת...
'שבת ירוקה' בחוצות המפרץ אואטלט: סדנת מחזור אקולוגית לכל המשפחה!
סדנת מחזור ירוקה ואקולוגית לילדים ולכל המשפחה, עם "ראש הברוש"...
מה לעשות כאשר אני רוצה לרכוש דירה אך אין לי הון עצמי
מהן האפשרויות שלי לקנות דירה ומה אני צריך לשם כך אין...
ד"ר טל נחליאלי מקרית ביאליק הינו הראשון שמשיק בישראל את המכשיר שזכה בפרסים בינלאומיים: SOFWAVE‏
ההצלחה הבינלאומית נוחתת בקריות: SOFWAVE™ המכשיר לטיפול בקמטים שצבר פרסים בינלאומיים...
מבצעי נובמבר בעופר קריון
לרגל חגיגות ה BLACK FRIDAY עופר הקריון, מקבוצת קניוני עופר...