Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה חשוב לשאול את הסוכן לפני שבוחרים קרן פנסיה?

מה חשוב לשאול את הסוכן לפני שבוחרים קרן פנסיה?
קרדיט Shutterstock.

כיום בחירת קרן פנסיה נתונה אך ורק להחלטת העובד/ת. השינויים בשוק הפנסיה בשנים האחרונות מסייעים לכם להשוות בין קרנות הפנסיה בצורה קלה ופשוטה ולממש את זכות הבחירה בקרן הפנסיה שמתאימה לכם גם בערוצים דיגיטליים

דסי ניר

מה חשוב לשאול את הסוכן לפני שבוחרים קרן פנסיה?
קרדיט Shutterstock.

התחלתם עבודה חדשה לאחרונה? כנראה שביקשו מכם לעדכן אם יש לכם חיסכון בקרן פנסיה ולאיזו קרן תרצו שהמעסיק יפקיד עבורכם. במקומות עבודה רבים נעזרים בסוכן שמחבר בין המעסיק לקרנות הפנסיה ולעיתים זה מרגיש כמו סרט נע שאין לכם שליטה עליו. בין אם כבר נקבעה לכם פגישה עם הסוכן ובין אם לא התחלתם עבודה חדשה אך חשבתם שאולי הגיע הזמן לבדוק מה קורה עם קרן הפנסיה שלכם, כדאי שתדעו איך בוחרים קרן פנסיה ומי יכול לבחור אותה.

מי יכול לבחור את קרן הפנסיה ומתי בוחרים?

רבים מופתעים לשמוע שהם יכולים לבחור את קרן הפנסיה שלהם בעצמם, למרות שזה המצב כבר משנת 2005. למעסיקים רבים יש סוכן שמסייע להם בביצוע ההפקדות לקרנות הפנסיה של העובדים, אך לא המעסיק, ולא הסוכן או כל יועץ אחר יכולים לבחור את קרן הפנסיה שלכם במקומכם. גם אם במקום העבודה שלכם נהוגה קרן כלשהי כברירת מחדל, אתם לא חייבים לבחור בה ויכולים לבחור בכל קרן פנסיה שתרצו. אתם יכולים להתייעץ עם בעל רישיון פנסיוני כמו סוכן שלכם, סוכן מטעם המעסיק או עם יועץ, אך בסופו של דבר ההחלטה היא רק שלכם. 

את קרן הפנסיה שאליה תרצו שהמעסיק יעביר את ההפקדות שלכם תצטרכו לבחור בעת התחלת עבודה חדשה. אך בכל שלב, גם אם לא התחלתם עבודה חדשה לאחרונה, תוכלו תמיד לשנות את בחירתכם ולהעביר את החיסכון שצברתם לקרן פנסיה אחרת שמתאימה לכם. ולכן, בכל שלב חשוב להבין איך בוחרים קרן פנסיה ומה עליכם לעשות לשם כך.

מי יכול לבחור את קרן הפנסיה ומתי בוחרים?
קרדיט Shutterstock.

מה כדאי לבדוק כשבוחרים קרן פנסיה?

בעבר היו הבדלים גדולים יותר בין קרנות הפנסיה השונות. משנת 2018, נכנס לתוקף תקנון תקני המנוסח בשפה אחידה, קלה ופשוטה, שלפיו פועלות כל קרנות הפנסיה בישראל. כך, לחוסכים קל יותר להשוות בין קרנות הפנסיה ולבחור את קרן הפנסיה המתאימה עבורם לפי פרמטרים שקל לבדוק ולהשוות כמו: איכות ניהול ההשקעות, רמת השירות ודמי הניהול בקרן. 

מנהלי השקעות מקצועיים מטעם קרן הפנסיה משקיעים עבורכם את החיסכון שצברתם בקרן בהשקעות מגוונות בשוק ההון, בנדל״ן ובאפיקי השקעה נוספים. החיסכון שלכם מושקע לפי רמת הסיכון במסלול ההשקעות שבחרתם בקרן הפנסיה. אם לא בחרתם מסלול השקעות, ברירת המחדל היא מסלול השקעה המותאם לגילכם ובו רמת הסיכון הולכת וקטנה ככל שאתם מתקרבים לגיל הפרישה לפנסיה. בכל שלב תוכלו לשנות את מסלול ההשקעות בקרן הפנסיה, בהתאם להעדפות שלכם. כאשר אתם משווים את איכות ניהול ההשקעות בקרן הפנסיה בעזרת אתרים כמו "פנסיה נט" של משרד האוצר למשל, חשוב להשוות קרנות פנסיה במסלול השקעה ברמת סיכון דומה. החיסכון לפנסיה ילווה אתכם במשך עשרות שנים ולכן חשוב שתבחנו את ביצועי מנהלי ההשקעות לאורך שנים רבות. מנהלי השקעות איכותיים מציגים תוצאות טובות בעקביות לאורך שנים רבות.

משרד האוצר בודק בכל שנה את רמת השירות בקרנות הפנסיה השונות בשנה הקודמת ומפרסם את התוצאות באתר האינטרנט. רמת השירות נמדדת בשקלול של רמת שביעות הרצון של הלקוחות, זמני המענה הטלפוני במוקדי השירות ושיעור התלונות. אם אתם נעזרים בסוכן או ביועץ בעלי רישיון פנסיוני, וודאו שהם מציגים עבורכם את ההשוואה בין הקרנות לכל הפחות לפי פרמטרים אלו.

איך מצטרפים או מעבירים את החיסכון לקרן פנסיה חדשה?
קרדיט Shutterstock

איך מצטרפים או מעבירים את החיסכון לקרן פנסיה חדשה?

לאחר שבחרתם את קרן הפנסיה שבה תרצו לחסוך, תצטרכו למלא טופס הצטרפות דיגיטלי באתר הקרן, או בטופס ידני שאותו תעבירו לקרן הפנסיה בהתאם לערוצי השירות שהיא מפרסמת. אם יש לכם כבר קרן פנסיה אחרת שתרצו להעביר, עליכם למלא טופס בקשת ניוד ובו תוכלו לציין את פרטי הקרן הקיימת שתרצו להעביר לקרן החדשה. לאחר מילוי הטופס, נציגי קרן הפנסיה החדשה ידאגו לביצוע ההעברה ולכם נשאר רק לעדכן את המעסיק בפרטי קרן הפנסיה שבחרתם.

בחירת קרן פנסיה ממש לא מורכבת כמו מדע טילים. חשוב לשים לב לנקודות שציינו בכתבה ולבצע השוואה נכונה כדי לבחור את קרן הפנסיה שמתאימה עבורכם. זכרו שהבחירה היא רק בידיכם. קרנות הפנסיה אמנם פועלות לפי תקנון אחיד, אך ההבדלים ביניהן עשויים להסתכם בפער של אלפי שקלים בגובה קצבת הפנסיה שתוכלו לקבל בעת הפרישה לפנסיה. שווה להשוות ולמצות את זכות הבחירה שבידיכם.

*אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאם לצרכי הלקוח.

 

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...
כיצד מתמודדים עם דיסגרפיה?
ישנם ילדים אשר מתמודדים עם קשיים בכתיבה. קשיים מעין אלה...
תפקידו של עורך דין ליקויי בניה
בניה לקויה גורמת לנזק רב ולעגמת נפש רבתי. קודם כל,...
לימודי כדורגל בדרך מקצועית ומהנה
הילדים שלכם לא מפסיקים לדבר איתכם על כדורגל? ברור לכם...
­­­חול לחתולים- כל מה שכדאי לדעת
חתול הוא אחד מחיות הבית הוותיקות והאהובות על בני האדם....
צרכים שונים של גופי חימום
המציאות של היום והתפתחות הטכנולוגיה מאפשרות איכות חיים גבוהה לרוב...