Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהנדסים צעירים- סמסטר קיץ ברפאל

מהנדסים צעירים- סמסטר קיץ ברפאל
קרדיט צילום: רפאל

כ-70 תלמידים משמונה בתי ספר בעיר סיימו השבוע תכנית ייחודית למצוינות טכנולוגית בהובלתם של מהנדסי חברת רפאל.

ראש חטיבת מערכות חימוש ברפאל, ד"ר צחי גליקמן: "בתור בוגר בית-ספר עירוני ב' אני חש גאווה גדולה ותחושת אחריות לדורות הבאים"

סמסטר קיץ ברפאל
קרדיט צילום: רפאל

בשבוע שעבר (ה'), הסתיים המחזור הרביעי של פרויקט "סמסטר-קיץ" במכון דוד, משכנה של חברת רפאל בקריות. בפרויקט לקחו חלק כ-70 תלמידים המסיימים כיתה ח', אשר שייכים למסלול ייחודי של העתודה המדעית הטכנולוגית מ-8 בתי ספר בחיפה (עירוני א', עירוני ב', עירוני ג', עירוני ה', אליאנס, יבנה, חוגים ולאו-באק). במסגרת הפרויקט, התלמידים הגיעו לשבוע חוויתי ולימודי ברפאל, במהלכו למדו ונחשפו למקצועות ההנדסה השונים, באמצעות הרצאות, בין השאר בנושא "כיפת ברזל", תערוכות והפעלות, תוך דגש על צורת מימוש ההיבטים ההנדסיים השונים בפרויקטים ובמוצרים של רפאל.  במהלך השבוע, התלמידים ביקרו במרכז החדשנות של רפאל בתרדיון בפארק תעשיות משגב. במהלך הביקור, זכו התלמידים לבנות מקרן הולוגרמה באמצעותו ניתן להקרין מהפלאפון הנייד. כמו כן, התלמידים צפו בהדגמת רחפנים, דנו בבינה מלאכותית, התנסו בפיתוחי מציאות דומה (VR) של רפאל ואף הדפיסו דגמים במדפסות תלת-מימד.

סמסטר קיץ ברפאל
קרדיט צילום: רפאל

מטרת הפרויקט הינה הגברת מודעות בקרב תלמידי חטיבות הביניים לחשיבות לימוד מקצועות טכנולוגיים-מדעיים, בכדי לכוון אותם ולסייע להם בבחירת מקצועות אלה כמקצועות מוגברים, במהלך כיתה ט', לטובת לימודי הנדסה ובהמשך גם אפשרות להשתלבות בחברת רפאל.

כחלק מהכרת נושאי ההנדסה השונים, ביצעו התלמידים משימה מתמשכת בה נדרשו לתכנן, לחשב ולבנות מערכת הנדסית להעברת כדור בין תחנות, על בסיס ההרצאות שבהן השתתפו התלמידים. התלמידים חולקו לקבוצות לפי בתי הספר, האתגר היה משותף לכולם- כל קבוצה בנתה חלק אחד מהמערכת ולבסוף, כל החלקים חוברו יחדיו למסלול אחד ארוך וייחודי שפועל בסינרגיה.

סמסטר קיץ ברפאל
קרדיט צילום: רפאל

חברת רפאל מקיימת לאורך השנים מגוון פעילויות במסגרת ההשקעה בקהילה בעיר חיפה בתחומי סיוע לבעלי צרכים מיוחדים ואוכלוסיות הזקוקות לחיזוק. בשנים האחרונות אימצה חטיבת מערכות חימוש קהילה זו.  במסגרת זו, גובש במהלך שנת הלימודים תשע"ו פרויקט ששמו "סמסטר קיץ" שהחל בחודש מאי ונמשך כחודש וחצי. מדובר בפרויקט ראשוני וייחודי לעידוד וקידום החינוך המדעי-טכנולוגי בחיפה, בשיתוף עם האגף להעצמה חינוכית בעיריית חיפה.

סמנכ"ל רמו"ת ברפאל, מר עמית צימר, בירך את התלמידים בטקס הסיום של הפעילות ואמר: "חברת רפאל שמה לה למטרה להרחיב את פעילותה בקהילה בדגש על עידוד החינוך הטכנולוגי. הפרויקט הזה הוא אחד הפרויקטים המרכזיים והמובילים שלנו בנושא ואנחנו גאים בו מאוד.  אנחנו משקיעים המון במחקר ופיתוח אבל יודעים שבסוף הכל תלוי בהון האנושי. פרויקט שכזה הוא מכפיל כח גם לנו כחברה גלובלית ומתפתחת וגם לכם, הנוער, אשר זוכה לטעימה מהעולם הזה. אני שומע שכל הזמן מדברים על הדור הצעיר של היום שהוא הולך ופוחת, אנחנו ברפאל חושבים בדיוק הפוך- זה דור שהולך ומתעצם, ואתם ההוכחה החיה לכך".

סמסטר קיץ ברפאל
קרדיט צילום: רפאל

ראש חטיבת מערכות חימוש ברפאל, ד"ר צחי גליקמן, אמר כי: אנו בחטיבת החימוש ברפאל גאים להוביל את הפרויקט, ואנו רואים בו השקעה לעתיד. בתור בוגר בית-ספר עירוני ב' אני גאה במיוחד לצפות בסקרנות של התלמידים היצירתיים הללו. חשוב להשקיע ולטפח את הדור הצעיר כדי שיהיה מי שימציא את כיפת הברזל של המחר. זוהי גאווה גדולה לצד אחריות לדורות הבאים. החוסן הלאומי שלנו הוא שילוב ביטחון וחברה. זה מה שאנחנו מנסים לעשות כאן".

מנהלת האגף להעצמה חינוכית ומצויינות בעיריית חיפה טלי שטיינברג: "תלמידי חיפה שנוטלים חלק בתכנית הם דור מדעני העתיד של מדינת ישראל. התכנית הייחודית מהווה נדבך נוסף בהכשרתם וטיפוחם קראת השתלבותם העתידית במוסדות להשכלה גבוהה בתעשיית ההייטק ובפיתוח הטכנולוגי המתקדם של ישראל.

סמסטר קיץ ברפאל
קרדיט צילום: רפאל

סיגל ציוני חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק החינוך: "שמחתי להגיע וללוות מקרוב את התהליך, אנו מודים ומוקירים את השותפות וההשקעה האדירה של רפא״ל בתוכנית כה איכותית ומקצועית שתורמת רבות לפיתוח המצוינות של דור העתיד של חיפה. מערכת החינוך  נדרשת לסטנדרטים גבוהים  ולחשיבה מחוץ לקופסא על מנת  לעמוד במציאות המשתנה שבה המלחמה האמתית היא ״מלחמת מוחות״. אנו גאים להוביל וליישם חזון ותפיסה ייחודית של חיבור וחיזוק שותפויות תוך שילוב של מיטב המוחות באקדמיה ובתעשייה עם מערכת החינוך העירונית תוך מתן כלים חדשניים ויצירתיים להפיכת מערכת חינוך לרלוונטית ואיכותית שמותאמת לאתגרים החינוכיים , חברתיים וקהילתיים של ימינו".

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
שותפות מרתקת: סיפורן של שירלי ועמית לב גדול בעיר קטנה : סיפורן של שירלי ועמית
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
לרגל יום המעשים הטובים: הפנינג קהילתי "גם אני יכול"
ההפנינג כולל עמדות תרומה לקהילה: עמדת תרומת דם, עמדת תרומת...
הושק 'דיסקונט 360' בקניון שער הצפון בשטח של 1600 מ"ר
השבוע התקיים בקריית אתא טקס פתיחה חגיגי למוקד שירות בנקאי...
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
מציינים את יום המשפחה עם מיצג הוקרה לחטופים
יום המשפחה מהווה הזדמנות להוקיר ולחגוג את המשפחה וחשיבותה בחיינו....
חוגגים טו בשבט בקניון שער הצפון: חגיגה חינוכית וחווייתית עם סדנאות אפייה ויצירה
טו בשבט מציין את תחילת עונת הפריחה, והשנה, קניון שער...
מפגש בין דורי של שורדי/ות שואה וחיילי/ות מחוז חיפה
ביום ג׳ ה-19/9/23 התקיים בוקר מרגש במיוחד במרכז משמעו"ת שנמצא...
מה חשיבותן של כתיבת עבודות אקדמיות?
סטודנטים בכל רמה, בין אם הם מקבלים תואר ראשון או...
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
להקיש ולתופף באופן המושלם
בשביל להיות מתופף תותח ומצוין יש צורך בביצוע קפדני ונישנה...
להשקיע בגוף שלנו
הדרך הטובה ביותר ליהנות מגוף חלק ונקי זה דרך כך...
מה הם דיני משפחה?
מה הם בעצם דיני משפחה ולמה צריך אותם? נתחיל במה היא...
מגדלי אקרו
ענף הבנייה הוא אחד הענפים המבוקשים ביותר, העבודה בה לעולם...
הפנינג יצירה בחג החנוכה במתחם חוצות המפרץ אאוטלט
סדנאות יצירה לילדים בהשראת חג החנוכה: קישוט חנוכיות עץ, מובייל סביבונים,...
רוצים הייטק אבל גרים באילת? - הפיתרון ממש כאן!
הייטק מתחיל בלימודים בוויכוחים הרבים במדיה החברתית נוהגים לתהות אילו סוגים...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...