Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לנסוע עם הזרם: על ביטוח ייעודי לרכב חשמלי

לנסוע עם הזרם: על ביטוח ייעודי לרכב חשמלי
קרדיט לתמונה: Shutterstock

לכולנו כבר די ברור שעם הזמן אנו צפויים לראות עוד ועוד רכבים חשמליים בכבישי ישראל והעולם. המהפכה כבר לגמרי מתחוללת ושוק הביטוח אף הוא, נערך אליה בהתאם. אז מה צפוי לכלול ביטוח לרכב חשמלי ובמה יהיה שונה מאלו הקיימים? בכתבה הבאה 

זאב נחמנזון

יצירתיות משנה סדרי עולם. חלק גדול מהרעיונות נופלים בדרך אבל אלו שאכן תופסים, מונגשים לקהל הרחב ועל פי רוב גם משנים את חיינו לטובה. לכל רעיון יש איזה מסע אבולוציוני שיכול להתפרש על פני עשרות שנים וההתפתחות מחייבת הסתגלות. קחו למשל אופניים, כלי רכב שהומצא לפני למעלה מ-200 שנה, ב-1818. תחילה היה מדובר בזוג חישוקי ברזל ללא צמיג כלל, שהונעו בכוח דחיפת רגליו של הרוכב. רק לאחר 20 שנה המציא נפח סקוטי את הדוושות ויצר את המנגנון המוכר יותר עד היום. משם עברו להתנסות באופניים העשויים לחלוטין מעץ, לאופני ה"פני פרת'ינג" בעלי הגלגל הקדמי הענק (דגם המשמש כיום לפעלולים בקרקס). האופניים כיום מותאמים לשימושים שונים וישנם כאלו המיועדים לרכיבה בכביש, בשטח, במירוצים ועוד, כשכמובן, בכל פינה ניתן למצוא את האופניים החשמליים, ואלו מבשרים את השלב האחרון (נכון לעתה) באבולוציה.

לנסוע עם הזרם: על ביטוח ייעודי לרכב חשמלי
קרדיט לתמונה: Shutterstock

כלי הרכב הממונעים עוברים אף הם תהליך אבולוציוני מרתק שכרגע נסוב על המעבר לאנרגיה חשמלית לחלוטין. בניגוד לאופניים, שבהם המנוע החשמלי הוא בגדר מותרות ופינוק, מנוע חשמלי ברכב נושא בשורה של אנרגיה נקייה יותר, זולה ובטיחותית. המהפכה עוד מתגלגלת ויש עוד דרך ארוכה לעבור אך הצפי הוא שבשנת 2050, כ-98% מהרכבים בעולם יונעו בכוח החשמל. 

אם כבר כתבנו על יצירתיות, היא נדרשת גם בקרב חברות הביטוח ומשווקות המוצרים להשלמת המהפכה. כך למשל, ביטוח לרכב חשמלי, בשונה מביטוח הרכב הפופולרי והמוכר לכולנו שקיים היום בשוק, הוא דבר שעל פניו לא נשמע הכרחי בשלב זה אך מי שברשותו רכב חשמלי, יודע שמדובר במוצר בעל ביקוש גדול. מעבר לכך, הוא גם מייצר ביקוש לרכבים חשמליים ויתרונותיו ניכרים ופונים לנהגים שכבר חווים את האנרגיה של העולם החדש על הכביש.

אז אילו כיסויים צפויים להיכלל בביטוח שכזה ובמה הוא נבדל מאלו הקיימים? הישארו איתנו.

כיסוי משקע לתקע

נכון להיום, נעים על כבישי ישראל כ-5,000 רכבים חשמליים לגמרי (רכבי Plug In) והתחזיות לשנה הנוכחית אופטימיות במיוחד. אמנם מדובר בנישה קטנה של דגמים אך היא חווה צמיחה מתמדת והקהל שלה מודע ואיכותי. לרכבים החשמליים כיום יש מספר מגבלות המשפיעות על ההתנהלות היום יומית, כאשר בראש ובראשונה ישנו עניין הטעינה. כל רכב שכזה מחויב בהתקנת עמדת טעינה בסמוך למקום מגוריו, עניין שמגיע לכמה אלפי שקלים לא מבוטלים. נוסף על כך, צפוי הרכב לעבור בעוד שלל נקודות טעינה, בין אם במקום העבודה או בתחנות ייעודיות לכך. סוללת הרכב מהווה מרכיב עיקרי בהנעה שלו כמו גם במחירו והיא עדיין יכולה להינזק כתוצאה מהטענה שגויה או להסתיים באמצע הדרך (וכאן אין אפשרות לקפוץ לתחנת הדלק הקרובה עם ג'ריקן ולמלא במקום). לכל הדברים האלו דרוש מענה מקצועי וענייני שחייב לבוא לידי ביטוי בביטוח. 

ואכן, ממש לאחרונה פותחה פוליסת ביטוח ייעודית שנותנת מענה לכלל הבעיות שהועלו. מלבד תנאי ביטוח שאנו כבר מורגלים בהם, כיסוי במקרי תאונה, אבדן מוחלט, גניבה ועוד – ביטוח לרכב חשמלי מכסה גם את עמדת הטעינה הביתית על כל נזק שעשוי להיגרם לה ומציע גם כיסוי לנזקי סוללה, גם אם ההטענה נעשתה בעמדות שונות. מחיר הסוללה נע בין כמה עשרות אלפי שקלים לכמעט מאה אלף שקלים – הוצאה שבעלי רכב בהחלט ירצו להימנע ממנה, ויעדיפו להפעיל ביטוח המכסה אותם ומאפשר השתתפות עצמית נמוכה בלבד.

השירות בדרך

כפי שצויין עוד קודם, מכונית חשמלית עלולה להיתקע בדרך עקב התרוקנות הסוללה וגם במקרה של תקלה אחרת – גרירתה צריכה להיות למוסך ייעודי המטפל ברכבים חשמליים. שירותי הגרירה בפוליסת הרכב החשמלי נותנים את הפיתרון גם לסוגיה זו ורכב החילוץ יגרור את הרכב החשמלי ליעד מותאם לכך במיוחד. 

בנוסף, ישנם כמה דברים קטנים אך בעלי חשיבות קריטית להתנהלות ברכב חשמלי. יש דגמים, למשל, שבהם הסוללה כל-כך גדולה עד שלא נותר מקום להכניס גלגל חלופי כך שגם במקרי תקר, תידרש החלפה מקצועית או הבאת גלגל חלופי למקום. הפוליסה הייעודית ערוכה לתת פיתרון נוח ומהיר גם במקרה זה ובעוד מקרים כדוגמתו, ובלבד כדי לספק לנהג את תחושת הביטחון ולעזור לדחוף את המהפכה החשמלית קדימה.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...
כיצד מתמודדים עם דיסגרפיה?
ישנם ילדים אשר מתמודדים עם קשיים בכתיבה. קשיים מעין אלה...