Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למעלה מ-150 תושבים הצטרפו להתנגדות שהגיש היום שלומי זינו נגד תוכנית כלל בנשר – גם התנגדות עיריית נשר לתוכנית הוגשה באמצעות זינו שקורא לכולם: "הצטרפו אליי למאבק על העיר"

למעלה מ-150 תושבים הצטרפו להתנגדות שהגיש היום שלומי זינו נגד תוכנית כלל בנשר – גם התנגדות עיריית נשר לתוכנית הוגשה באמצעות זינו שקורא לכולם: "הצטרפו אליי למאבק על העיר"

עיריית נשר הגישה באמצעות שלומי זינו התנגדות לתוכנית כלל בנשר, למעלה מ- 150 תושבים הצטרפו להתנגדות נוספת של מטה מצילים את נשר שהגיש היום זינו נגד תוכניות כלל תעשיות לבניית 5000 יח"ד ומתן אישור למפעל המלט "נשר" להמשך פעילותו עוד 25 שנים.

שלומי זינו המועמד לראשות העיר נשר, ממקימי מטה המאבק: "מצילים את נשר, הצטרפו למאבק על העיר"

שלומי זינו מצילים את נשר

תוכנית כלל הופקדה לאחרונה להתנגדויות בועדה המחוזית לתכנון ובניה חיפה. התוכנית מקודמת על ידי חברת כלל המחזיקה בשטחי מפעל המלט נשר ומטרתה הקמת רובע מגורים חדש ובו כ-5000 יחידות דיור תוך מתן אישור לשימוש חורג לתקופה של 25 שנים למפעל המלט נשר.

בעקבות הפקדת תוכנית זו וקידום תוכנית נוספת להפקדה על ידי אותו יזם, חברת כלל בועדה לתשתיות לאומית להקמת תחנת כח לייצור חשמל באנרגיה שאובה יחד עם תוכנית נוספת לחידוש פעילות מחצבי אבן בשטח שליד שכונת רמות יצחק, הקים זינו, חבר מועצת העיר נשר והמועמד לראשות העיר נשר מטעם הליכוד, מטה בשם מצילים את נשר אליו הצטרפו מאות תושבים וכאמור היום (יום ה') הגיש זינו בשם מטה "מצילים את נשר" התנגדות אליה הצטרפו למעלה מ-150 תושבים, זינו אף הגיש השבוע (יום ב' ) התנגדות בשם עיריית נשר באמצעות יועמ"ש עיריית נשר על פי החלטת מועצת העיר מיום 7.3.18 בה הוחלט כי עיריית נשר תתנגד לתוכנית באמצעות יועמ"ש חיצוני.

התנגדות העירייה הוגשה רק לאחר שזינו התעקש על ביצוע החלטת מועצת עיר שביצועה נדחה ונדחה על ידי ראש העירייה, לאחר שתי בקשות להארכת המועד להגשת התנגדויות שהוגשו באמצעות זינו והתקבלו בועדה המחוזית – הצליח זינו להוציא את החלטת מועצת העיר לפועל וביום ב' השבוע – הוגשה התנגדות עיריית נשר ולמרות סירוב ראש העירייה לזמן את ישיבת מועצת העיר באופן דחוף לאישור התקשרות העירייה עם יועמ"ש חיצוני להגשת ההתנגדות, בוצעה הצבעה טלפונית בין כל חברי מועצת העיר שאישרו כולם את ההתקשרות וזאת לאחר שזינו דרש את התערבות הממונה על המחוז שהורה על קיום הצבעה טלפונית.

קבוצת מצילים את נשר הקימה עצומה והפיצה את המידע בדבר התוכניות ברחבי העיר, באמצעות עלונים וכרזות הקוראים לציבור להצטרף להגשת התנגדויות לתוכנית כלל תעשיות ולהשתתף בהפגנה שהמטה ארגן .

בהפגנה שנערכה לפני כחודשיים בשיתוף פעולה עם מטה מאבק אחר תחת השם “רכס נשר ההיסטורי בסכנה”, השתתפו כ-150 תושבים.

מטה "רכס נשר ההיסטורי בסכנה" גם הגיש התנגדות לתוכנית בשל הפגיעה ברכס נשר ההיסטורי הכולל אתרים רבים לשימור, לטענתם – התוכנית הדורסנית של כלל מבטלת תוכניות קודמות להקמת פארק עירוני ברכס ודוחה את הקמת פארק האגמים שתוכנן לעוד 25 שנים וזאת בשל האישור למתן שימוש חורג למפעל נשר להמשיך לפעול עוד 25 שנים במקביל לבניית שכונת המגורים בשטח המחצבה הצמודה למפעל .

מדובר על תוכנית שהוגדר כמגה פרויקט לבניית 5000 יחידות דיור המשתרעת על שטח כולל של כ-2,500 דונם, וממוקמת במזרח העיר. התכנית, אשר אמורה להגדיל ב-62% את כמות  התושבים בנשר בתוך שנים ספורות, הופקדה בחודש מאי האחרון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ע”י חברת “כלל”, בבעלות האוליגרך לן בלווטניק, הבעלים של הקרקע. לאחרונה בסוף חודש ינואר האחרון הפקידה הועדה המחוזית לתו"ב חיפה את התוכית להתנגדויות הציבור עד יום סוף חודש מרץ הקרוב.

במקביל הועדה לתשתיות לאומיות בראשות אביגדור יצחקי הודיעה על הכנת תוכנית להקמת תחנת כח לייצור חשמל באגירה שאובה, הפרויקט היה אחד משתי תוכניות להקמת תחנות כוח בטכנולוגיית אגירה שאובה, שביולי 2009 הוכרזו כפרויקטים בעלי חשיבות לאומית. על ההכרזה חתמו נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ ושר הפנים, אלי ישי, לפי הנחיות חוק התכנון והבנייה וכך התאפשר קיצור הליכי הרישוי של פרויקט בוועדות התכנון. את הפרויקט מקדם אותו יזם – כלל תעשיות, שקיבל רישון כבר בשנת 2008 להקמת התחנה המתוכננת בעיר נשר, על פי תוואי התוכנית, התחנה תוקם בשטח הצמוד לשטח התוכנית כלל- מגורים, בהספק של 220 מגה-ואט, אמורה להשתרע על שטח בין מחצבות מפעלי המלט נשר של כלל תעשיות  על הר הכרמל לבין בריכת אגירת מים שתיבנה בשטח החברה סמוך לנחל הקישון.

הפקת חשמל בטכנולוגיית אגירה שאובה מבוססת על ניצול הפרשי גובה בין מאגרי מים, תוך התחשבות בתעריפי החשמל המשתנים: מים ממאגר נמוך נשאבים למאגר גבוה כ- 450 מ"ר בשעות הלילה, כשמחיר החשמל נמוך יותר, ומוזרמים חזרה מטה בשעות היום תוך ניצול אנרגיית הזרימה להפקת חשמל בשעות שיא.

העיר נשר ממוקמת בשיפולים הצפון מזרחיים של הר הכרמל ובחלק המזרחי של מישורי מפרץ חיפה או עמק זבולון. בשטחה המוניציפלי של העיר נשר יש לא פחות מארבע מחצבות ענק נטושות -"מחצבת 4.5" בכניסה הצפונית לעיר, מתחת לטכניון; "מחצבי אבן" מול רמת יצחק ובקרבת בית הקברות; מחצבת "חרייבה" שממוקמת בתוך היער, במעלה הר הכרמל; והמחצבה שממוקמת מול מפעל נשר. בעשרים השנים האחרונות נעשו כמה ניסיונות  לקידום תוכניות בינוי ופיתוח בכל המחצבות, אך רובם נכשלו מסיבות שונות.

ראש עיריית נשר לשעבר דוד עמר פעל שנים רבות לסגירת המחצבות ופינוי בסיסי צה"ל מהעיר נשר – בסיס בינוי בנשר, על חלקו הוקם אולם האירועים "הינומה" ובחלקו השני, בקרוב יוקם על כ-28 דונם מפעל דפוס בין הגדולים בארץ, "מחצבי אבן" הפסיקו את פעילותם לאחר מאבק משפטי ממושך שהסתיים בפסיקת ביהמ"ש העליון שהורה על סגירתו בשנת 2011. במחצבת חרייבה והמחצבה שממוקמת מול מפעל נשר, תוכננו תוכניות לתיירות ונופש– תוכניות שבעקבותיהם הצליח ראש עיריית נשר לשעבר דוד עמר לשכנע בעזרת רוה"מ בנימין נתניהו לפני כעשור את נוחי דנקנר מבעלי קבוצת אי.ד.בי שהחזיקה בחברת כלל,  לוותר על הקמת תחנת כח לייצור חשמל באנרגיה שאובה, למרות השקעה מתוכננת של כ-230 מיליון דולר.

עיריית נשר התנגדה נחרצות לתוכנית, בטענה כי הקמת התחנה תפגע בתוכנית הפיתוח של העיר. עיריית נשר, כך התברר, ייעדה את השטח המישורי סמוך לקישון לפרויקט תיירותי נרחב הכולל בין היתר מרכז ספורט ונופש, רכבל, טיילת ופארק אגמים לספורט מים.הקרקע שייעדה עיריית נשר לפרויקט אינה משמשת עוד את המחצבה, והעירייה כבר השקיעה 150 מיליון שקל במימוש החזון התיירותי באזור – מתוך 250 מיליון שקל מתוכננים. נשר, הנודעת בפיתוח המואץ יחסית של מרכזי תרבות, חינוך ופנאי בשטחה, החלה אז במאבק מואץ נגד קידום התוכנית.

אמנם בשטח מחצבה 4.5 אושרה תוכנית להקמת אזור תעסוקה ואף כל המגרשים שווקו לאחרונה בהצלחה על ידי רמ"י ובקרוב תחל הבנייה לאחר השלמת הפיתוח במתחם, אך התוכניות לתיירות ונופש בשאר המחצבות, מחצבי אבן והמחצבות חרייבה והמחצבה מול מפעל נשר במגרתם תוכננו להיבנות כפרי נופש, פארק הקישון ומתחמי תיירות שהיו מתוכננים להשתלב עם האגמים, הקאנטרי ה"ספייס" והאיצטדיון העירוני, לא יצאו לפועל ומפעל המלט נשר, עדיין נשאר בשטח.

מפעל המלט נשר, שהיה פעם בבעלות כור (ההסתדרות) ואחר כך בידי כלל תעשיות (זרוע התעשייה והטכנולוגיה של אי.די.בי), נמכר ב-2012 לאוליגרך הרוסי/אמריקאי לן בלווטניק. המפעל צמצם בהדרגה את ייצור המלט בעיר נשר והעתיק את מרבית הפעילות למפעל נשר ברמלה. כך או כך, הקרקע של המפעל היא בבעלות פרטית וכחלק מהניסיון למקסם את הרווח מנכסי המפעל, מקודמת כעת תוכנית בנייה של רובע מגורים ענק במחצבה הישנה.

התוכנית, שאושרה להפקדה על ידי הוועדה המחוזית חיפה בחודש יוני השנה, קובעת שני שלבים: בשלב א' תוקם שכונה של 2,000 יח"ד בשטח המחצבה, ובשלב ב', בתנאי שהמפעל יפונה תוך ועד 25 שנים, יקומו עוד 3,000 יח"ד בשטחו.

שלומי זינו, חבר מועצת העיר נשר והמועמד לראשות העירייה מטעם הליכוד בבחירות הקרובות מסר: " ראש העירייה אבי בינמו וסגנו ומ"מ יחיאל אדרי יחד עם כל חברי המועצה מסיעת ירוקים למען נשר, פעלו וקידמו בחשאי עם האוליגרך בלווטניק והגנרלים קפלינסקי ולוקר, איתם בינמו נפגש מספר פעמים לפני הפקדת התוכניות – אך ורק את האינטרסים של חברת כלל תעשיות, בינמו בדרך להחזיר את העיר נשר לתקופות בהם נחשבה לעיר המזוהמת ביותר בארץ הכל כדי לקדם רווחי עתק לבעלי ההון על חשבון ציבור תושבי העיר נשר, אנו נאבק בכל הכלים שעומדים לרשותנו נגד כל פגיעה בתושבי העיר נשר ואני קורא לכולם להצטרף למטה "מצילים את נשר", אין לנו שום התנגדות לתוספת פרויקטים למגורים אך התוכנית המדוברת מבקשת לבנות מגדלים בצפיפות גבוהה על חשבון שטחי התעסוקה האחרונים של העיר, התוכנית מגדילה בכ-62% את אוכלוסיית העיר ללא שום עוגן כלכלי לעיר, תוך מתן אישור חורג למפעל נשר לחזור ולייצר מלט ולפעול כראות עיניו ב-25 השנים הקרובות. התוכנית כפי שהוגשה מחסלת את תוכניות התיירות שתוכננו בשטח, כך גם את הפארק העירוני על רכס נשר ההיסטורי ודוחה את תוכנית פארק האגמים לעוד 25 שנים לפחות. החמור ביותר הוא קידום התוכנית של אותו יזם, כלל תעשיות להקמת תחנת הכח לייצור חשמל בשטח הצמוד במקביל בועדה לתשתיות לאומיות, תוכנית שראש עיריית נשר לשעבר דוד עמר הצליח להוריד מסדר היום, בינמו שפועל מאז נבחר רק עבור בעלי ההון ומסרב לקיים דיון במועצת העיר גם בנושאים האלו, יתן את הדין על הנזקים הבלתי הפיכים אותם הספיק לעשות לעיר בקדנציה אחת.

לצערנו, ראש עיריית נשר היה ברוב הקדנציה עסוק בהצגת הדמיות של יזמים וטייקונים תוך קידום תוכניותיהם במחשכים , כשמגלים את תוכניותיו, הוא אץ רץ  למסע יח"צ המבוסס על פייק ניוז ושקרים, במטרה להרדים את התושבים כפי שעשה זאת בקידום התוכניות ההרסניות של חברת כלל תעשיות, בה תבנה שכונת מגורים בצמוד למפעל מלט ותוכנית קרקעות הצפון ובהמשך, בשטח קרוב תבנה בנשר תחנת כח לייצור חשמל באמצעות מנהרות צינורות ומשאבות שיעברו בתוך שכונות המגורים וישאבו מים מבריכות האגמים ליד מפעל נשר עד לגובה 450 מ"ר  במחצבת חרייבה וחזרה , במקביל לבניית שכונת מגורים שבטח מפעל המלט נשר שבמסגרת התוכנית יקבל אישור להמשך פעילות בעוד 25 שנים בהם גם יוכל לחזור לייצר  מלט. המדובר במכירת חיסול של העיר נשר וחיי תושביה. הקמנו מטה פעולה "מצילים את נשר" אליו הצטרפו מאות תושבים, בהפגנה שארגננו, השתתפו מאות תושבים, ולשמחתנו הגשנו התנגדויות לתוכנית כלל ונפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו גם לביטול תוכנית אנרגיה שאובה וגם לפינוי המחצבה ברמות יצחק  והחזרת השטח לציבור תוך קידום והוצאה לפועל של התוכניות התיירותיות למען פיתוח וקידדום העיר נשר ואיכות חיי התושבים בעיר."                                                              

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
קעקועים בקריות
ממותה אינק - סטודיו מוביל לפירסינג וקעקועים בקריות
פירסינג בקריות פירסינג בקריות נחשב כיום לאחת מהדרכים הפופולריות ביותר לביטוי...
"שישי לייב" בצפון הארץ ייערך במהלך חודש ספטמבר בחוצות המפרץ: זמרים בלייב מידי שישי
חוצות המפרץ אאוטלט, מקבוצת קניוני עופר וחברת אשטרום, יערוך במהלך...
להקיש ולתופף באופן המושלם
בשביל להיות מתופף תותח ומצוין יש צורך בביצוע קפדני ונישנה...
מה הם דיני משפחה?
מה הם בעצם דיני משפחה ולמה צריך אותם? נתחיל במה היא...
מגדלי אקרו
ענף הבנייה הוא אחד הענפים המבוקשים ביותר, העבודה בה לעולם...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...
מה לעשות כאשר אני רוצה לרכוש דירה אך אין לי הון עצמי
מהן האפשרויות שלי לקנות דירה ומה אני צריך לשם כך אין...
מטבח אקלקטי - כמה סגנונות במטבח אחד
מטבח הוא אחד האזורים המרכזיים בבית. במטבח נעשות פעולות רבות...
מתי לפנות אל עורך דין נזיקין?
בתוך התחום הרחב של המשפט האזרחי, תחום הנזיקין תופס מקום...
קבוצת הנדל"ן ישראל REG משיקה את פרוייקט פריים סנטר בנשר
קבוצת הנדל"ן ישראל REG משיקה את פרוייקט פריים סנטר בנשר
"איך לא חשבתי על זה בזמן...?", תמיד אני חכם בדיעבד..."...
חבר מועצת העיר איגור גורביץ יו"ר נשר ביתנו הצטרף לליכוד ותומך בשלומי זינו לראשות העיר
חבר מועצת העיר איגור גורביץ יו"ר נשר ביתנו לשעבר, הצטרף...
מאות משתתפים במפגן התמיכה של זינו . הצלחה אדירה למועמד הליכוד בנשר, שלומי זינו בכנס עם מעל שלוש מאות משתתפים התקיים השבוע בקאנטרי הספייס בנשר
את הכנס הוביל ראש המטה של זינו דוד עמר, בכנס...
ביבי נתניהו ושלומי זינו
ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה בשלומי זינו לראשות העיר נשר
ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש אתמול (יום ב')...
עמותת מקום קטן בלב: מתנות לראש השנה – על מה כדאי לוותר?
עמותת מקום קטן בלב: מתנות לראש השנה – על מה כדאי לוותר?
דקה לפני ראש השנה כולנו עסוקים באופן טבעי ברכישת מתנות...
זינו פנה לרוה"מ לעצור את תוכניות כלל בנשר
בעקבות אישור הועדה המחוזית את התוכניות לבנייה של 5,000 יחידות...
ניצחון לזינו - הליכוד ירוץ רק ברשימה אחת למועצת העיר נשר בראשות שלומי זינו מועמד הליכוד לראשות העיר נשר
ניצחון גדול למועמד לראשות העיר נשר, שלומי זינו. וועדת הבחירות המוניציפאלית...