רוב הישראלים שטיסתם בוטלה מוותרים מראש על הזכויות שלהם. למרות שהחוק עומד לצידם, ולמרות שהם זכאיים לפיצוי כספי של אלפי שקלים, כ-80 אחוזים מהנוסעים נמנעים מהליכים שנראים להם מייגעים. אלא שאין כל סיבה לוותר, בוודאי כשהזכויות שלכם נפגעו והטיסה שלכם בוטלה או התעכבה שעות ארוכות. מה עושים? לומדים את החוק ופועלים לקבלת פיצוי. כמו כן, אתם מוזמנים לבקר באתר Figo.
לפני הכול: מה בכלל אומר החוק?
אם קיבלתם עדכון מחברת התעופה על עיכוב משמעותי בטיסה (יותר מ-8 שעות) או אם הטיסה שלכם בוטלה בגלל סיבה כזו או אחרת, בהחלט כדאי להכיר את המשמעות של ביטול טיסה חוק הגנת הצרכן. על פי חוק שירותי התעופה אין לכם שום סיבה לשתוק, בוודאי כשמגיע לכם פיצוי שיכול להגיע ל-3,120 שקלים. כדי להבין האם אתם זכאיים לפיצוי ואיך תוכלו לקבל אותו בקלות תוכלו לפנות לאתר Figo המלווה נוסעים שחופשתם נפגעה בשל התנהלותה הלקויה של חברת התעופה.
ההגדרות של חוק שירותי התעופה
"טיסה שלא התקיימה" או לחלופין, "טיסה שהמריאה באיחור של 8 שעות לפחות" הן ההגדרות המרכזיות והחשובות ביותר בחוק שירותי התעופה, המוכר גם בשם חוק טיבי. אם כן, לפי חוק טיבי טיסות שבוטלו לחלוטין או עוכבו במשך שעות ארוכות, הן טיסות שמזכות את הנוסעים בפיצוי. כדי לקבל אותו נדרשת הגשת בקשה רשמית ומסודרת, ועם ייעוץ משפטי מתאים תוכלו לחסוך זמן ואנרגיות – ולקבל את הכסף שמגיע לכם בקלות רבה.
הפיצוי תלוי במרחק
על פי החוק, פיצוי בגין איחור בטיסה תלוי במרחק הטיסה מהיעד. ככל שהיעד רחוק יותר מאשר החוק איחור גדול יותר, אבל יש בהחלט מגבלות משמעותיות. למשל, טיסות ליעדים במרחק של עד 2,000 ק"מ יכולות לאחר עד 4 שעות לכל היותר, בעוד טיסות למרחק של יותר מ-4,500 ק"מ יכולות לאחר עד 6 שעות. בהתאם למרחק ולזמן העיכוב ייקבע גם סכום הפיצוי, כמובן, וכדאי להבין בדיוק מה מגיע לכם, ומה הסכום שתוכלו לקבל אם רק תפעלו למימוש הזכויות שלכם.
פועלים נכון – ומהר
הסיבה שבגללה אנשים רבים כלל לא ממהרים לפנות לקבלת פיצוי ברורה. זהו השילוב בין בירוקרטיה למחסור בזמן שגורם לאזרחים לוותר על הזכויות שלכם, וגם הסכום הנחשב לנמוך יחסת לא תמיד מעודד פעולה. עם זאת, עם Figo תקבלו את מלוא המידע והסיוע המגיע לכם על איחור בטיסת קונקשן או על טיסה שבוטלה לחלוטין, וכדי להכיר את הזכויות שלכם אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 04-8650754.