Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

להיות עם חופשי – בקרוב ביס דוקו

להיות עם חופשי – בקרוב ביס דוקו
קרדיט PIXABAY

"להיות עם חופשי" היא סדרת דוקו מקורית וחדשה המתעדת את סצנת המסיבות ותרבות הטראנס במדינת ישראל. היוצרים תכננו להפיק סרט דוקומנטרי ואקטיביסטי על תרבות הטראנס הישראלית, אך עקב קשיים כספיים הם החליטו לגייס כסף להמשך הפרויקט באמצעות קמפיין הדסטארט (גיוס חברתי – מימון המונים), ולאחר שגויסו כ-260 אלף ₪ לטובת השלמת הפרויקט היוצרים החליטו להפוך את הסרט למיני סדרה.

הסדרה החדשה עולה לאקרנים ממש בקרוב, היא מתארת את סיפורו של שבט הטראנס הישראלי, זו סדרה מקורית ומעוררת מחשבה, ניתן ללמוד כיצד הפכה מדינת ישראל הקטנה למעצמת טראנס מובילה ומדוע הרשויות מנסות להילחם בתופעת מסיבות הטבע.

להיות עם חופשי – בקרוב ביס דוקו
קרדיט PIXABAY

סיפור מרגש של שבט בטראנס הישראלי

הסדרה "להיות עם חופשי" תוכננה כסרט דוקומנטרי העוסק בגבולות החופש והחוק ולצורך תיעוד סיפורו של שבט הטראנס הישראלי. הסדרה מציגה את תרבות הטראנס שהתפתחה בישראל דרך סיפורם האישי והמרתק של כמה "משוגעים" למוסיקת הטראנס.

הרעיון להפקת הסרט הדוקומנטרי נולד אצל דותן אלון ועופר דיקובסקי, הם אספו חומרי גלם במשך תקופה ארוכה והחלו לתעד את התפתחות סצנת ותרבות הטראנס בישראל ב-25 השנים האחרונות. כדי להניע את היצירה ולהפיק את הסרט, שלבסוף הפך לסדרה, חבר אליהם הבמאי ואיש הטלוויזיה רועי פינצי, גם הוא אחד מחברי שבט הטראנס בעברו, ולאחר שההפקה נקלעה למבוי סתום בגלל בעיות תקציב הם החליטו לגייס כסף באמצעות מימון המונים, ולבסוף הוחלט להפיק מיני סדרה.

סצנת הטראנס בישראל התפתחה באיטיות ומתחת לרדאר של רשויות המדינה והחוק. תרבות הטראנס החלה במסיבות מחתרתיות של אנשים שהתאהבו במוסיקה החדשה ונחשפו אליה במסיבות שונות בחו"ל, סצנת המסיבות החלה על ידי חובבי המוזיקה שיזמו מסיבות טבע מצומצמות, ובהמשך היא התפתחה לרייבים גדולים ולפסטיבלים ענקיים באישור משטרת ישראל, או ללא אישור מרשויות החוק. 

רשויות המדינה והמשטרה בראשן הערימו קשיים רבים על מארגני המסיבות, לכן סצנת המסיבות החלה לדעוך, והתפרצות נגיף הקורונה השביתה לחלוטין את האירועים. הסדרה מציינת ומציגה אירועים משמעותיים שחלו בתרבות הטראנס המקומית, ביניהם העצרת המרשימה בכיכר רבין שזכתה לסלוגן "תנו צ'אנס לטראנס", כ-50 אלף ישראלים השתתפו באירוע. הסדרה מציגה גם את הצדדים הפחות שמחים של תרבות הטראנס, לדוגמה דיווחים בחדשות על מקרי מוות עקב שימוש מוגבר בסמים קשים ואירועי מוות שהיו יכולים להסתיים אחרת אם מארגני המסיבות היו פועלים נכון.  

מאבק ורדיפה בלתי פוסק

אנשי שבט הטראנס בישראל שהחלו את הסצנה הססגונית במדינה נאלצו לפעול בתחילת דרכם בצורה מחתרתית, כאשר הערכים שהנחו אותם היו חופש ביטוי, חברות, מוזיקה שמחה ואהבה בין אנשים. למרות העקרונות התמימים, רשויות המדינה החלו לרדוף אחר מארגני המסיבות ולהיאבק בתרבות הטראנס שהחלה לצבור תאוצה בישראל, ושבט הטראנס נאלץ להתמודד מול ממסד קשוח ונוקשה שהעדיף להילחם ולהכחיד את סצנת הטראנס בגלל הקשר לסמים.

למעשה, תגובות הנגד והמאבק הנוקשה של המשטרה והרשויות נגד סצנת הטראנס גרמה להתלכדות של חברי שבט הטראנס הישראלי, החברים פעלו בדרכים שונות כדי להבטיח את זכותם לקיים את תרבות הטראנס באין מפריע, ואם בשנות ה-90 הגיעו למסיבות הטבע רק עשרות אנשים, לאחר כעשור נערכו פסטיבלים ענקיים בהם השתתפו עשרות אלפי אנשים, למורת רוחה של המשטרה והמדינה.

טובים נגד רעים

נקודת ההנחה העומדת בבסיס הסדרה "להיות עם חופשי" היא שמדובר במאבק על חופש וחירות, כלומר מאבק חברתי בממסד הנוקשה. רשויות המדינה ובראשן המשטרה התנכלו לחברי שבט הטראנס ופעלו גם במישורים כמו הנדסת תודעה בקרב הציבור כדי להצדיק את ההתעמרות שלהם במארגני המסיבות. הסדרה מציגה טיעונים של שני הצדדים, ובעיקר את הצד הפחות מוכר של ראשי שבט הטראנס בישראל.  

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...
כיצד מתמודדים עם דיסגרפיה?
ישנם ילדים אשר מתמודדים עם קשיים בכתיבה. קשיים מעין אלה...
תפקידו של עורך דין ליקויי בניה
בניה לקויה גורמת לנזק רב ולעגמת נפש רבתי. קודם כל,...
לימודי כדורגל בדרך מקצועית ומהנה
הילדים שלכם לא מפסיקים לדבר איתכם על כדורגל? ברור לכם...
­­­חול לחתולים- כל מה שכדאי לדעת
חתול הוא אחד מחיות הבית הוותיקות והאהובות על בני האדם....
צרכים שונים של גופי חימום
המציאות של היום והתפתחות הטכנולוגיה מאפשרות איכות חיים גבוהה לרוב...
רוצים ליהנות מאטרקציות בצפון בחורף? הנה כל מה שחשוב לדעת
מי לא אוהב לטייל? טיולים הם אחד הדברים הכי מהנים...
מחפשים שירותי AI לעסק? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת!
עולם הבינה המלאכותית הולך וצובר תאוצה בלתי פוסקת בשנים האחרונות,...
הרמת חומרים ומטענים כבדים בצורה אנכית ואופקית
מנוף הרמה הוא ציוד חיוני בתעשיות הבנייה, הייצור והלוגיסטיקה, המיועד...
ליישר את הסביבה הפיזית עם זהות המותג וערכיו
עיצוב חללים מסחריים כרוך בגישה מיוחדת המשלבת פונקציונליות עם אסתטיקה...
הפיתוח וההתחדשות של אזורים עירוניים
עו"ד התחדשות עירונית ממלא תפקיד מכריע בנוף המשפטי המורכב סביב...
תחומים משפטיים הנוגעים ליחסי משפחה
עורך דין לדיני משפחה מתמחה בתחומים הנוגעים ליחסי משפחה, ומציע...
מחפשים דירה דיסקרטית? מה עומד מאחורי הטרנד החושני הזה?
אתם יכולים לעבור ליד דירה דיסקרטית כל יום מבלי לחשוד...