Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא זול בכלל: כמה עולה להיות סטודנט בשנת 2015?

לא זול בכלל: כמה עולה להיות סטודנט בשנת 2015?
צילום: באדיבות מכללת תלפיות

להיות סטודנט זו משימה קשה לכשעצמה, אך לצידה עומד נטל כלכלי משמעותי שכולל הוצאה של כספים רבים. כדי לסבר את האוזן, בדקנו את העלויות שיאלצו הסטודנטים לשלם במספר מקומות לימוד במרכז הארץ.

בימים אלה מתחילה שנת הלימודים האקדמית ברחבי הארץ, ואלפי סטודנטים מתחילים שנה חדשה באקדמיה. רבים מהם לומדים את התואר הראשון בחייהם, מי בשנתו הראשונה, השנייה או השלישית. עם זאת, על אף ההתרגשות הגדולה אשר מגיעה עם תחילת שנת הלימודים החדשה, כמעט כל סטודנט נתקל באתגר כלכלי משמעותי על מנת לכלכל את עצמו, וכדי "לשרוד" את לימודיו בהצלחה.

רק באחרונה ערכנו השוואה בין מקומות הלימוד המובחרים בקרב צעירי הציונות הדתית במרכז הארץ, וגם הלימודים בהם אינם זולים כלל. מלבד שכר הלימוד שעל כל סטודנט לשלם (דבר שמשתנה כמובן ממקום למקום), רבים מהסטודנטים נאלצים לשלם דמי שכירות (מעונות או שכר דירה) או תשלומי נסיעה גבוהים ללימודים בתחבורה ציבורית או ברכבים אישיים.

נוסף על כך, סטודנט שלומד במשך מספר ימים מלאים ואינטנסיביים בכל שבוע, מתקשה לייצר הכנסה קבועה, מספקת וראויה מעבודה. לצד זאת, הוא נאלץ להוציא כסף רב על הוצאות שונות במקום הלימוד: קפה, אוכל, הופעות ופעילויות שונות, קניית חומרי לימוד, צילומים, ועוד.

בשנים האחרונות עולה מדי פעם דרישה מצד אגודות הסטודנטים במוסדות השונים, וכן מצד התאחדות הסטודנטים הארצית, להפחית את שכר הלימוד של ההשכלה הגבוהה. לצד מחאות אלו, מתרבות המחאות להפחתת מחירי הקפה והמזון בקפיטריות אשר במוסדות הלימוד. בעקבות כך, וכדי לסבר את האוזן, בדקנו בכמה מוסדות לימוד כמה בעצם יעלה לנו להיות סטודנט:

משלמות מחיר טוב - סטודנטיות במכללת תלפיות. צילום:באדיבות מכללת תלפיות
משלמות מחיר טוב – סטודנטיות במכללת תלפיות. צילום:באדיבות מכללת תלפיות

מכללת אורות ישראל – בשנה האחרונה עמד שכר הלימוד על סך של 13,781 ₪.נוסף על כך, מי שמתגורר באזור המרכז יאלץ לשם כמה מאות שקלים בחודש עבור נסיעות ברכב פרטי, או לנסוע באוטובוס ובטרמפים, שכן האוטובוס שמגיע עד המכללה פועל בתדירות נמוכה. כמו כן, ישנה אפשרות למגורים במעונות של המכללה בתשלום של כמה מאות שקלים בחודש.

אוניברסיטת אריאל – שכר הלימוד נע בין 13,781-10,228 ₪, תלוי במספר נקודות הזכות שתצברו במשך השנה. גם שם, תאלצו לשלם לפחות כמה מאות שקלים בחודש (החל מ-600 ₪) למעונות הזולים ביותר, וגם ישנה אפשרות לשכור דירה עם שותפים, אך שם המחירים כבר יקרים הרבה יותר. אם אתם מתגוררים באזור המרכז, תוכלו להגיע עם תחבורה ציבורית עד האוניברסיטה ורק תצטרכו לשלם על כרטיס חופשי חודשי מוזל.

מכללת קרית אונו – כיאה למכללה, המחיר של שכר הלימוד יקר יחסית ועומד על 21,950 ₪ לשנת לימודים, עבור סטודנטים שלומדים במסלול של הציונות הדתית (במסלול הרגיל, סך שכר הלימוד מעל 32,000 ₪). למי שמתגורר באזור המרכז הנסיעות צפויות להיות זולות יחסית, עם זאת, מי שגר רחוק יצטרך להוציא כסף רב על תחבורה, או יאלץ לשכור דירה באזור גוש דן. בסך הכל הכללי, הלימודים במכללה אינם זולים בכלל, אך שעות הלימוד הגמישות יחסית יאפשרו לכם לצאת לעבוד ולצמצם את הפער הכלכלי.

מכללת תלפיות – שכר הלימוד במכללה זול יחסית ועומד על 10,198 ₪ לשנת הלימודים הקרובה. מבחינת תחבורה, המיקום של המכללה מסייע מאד להגיע אליה במגוון דרכים: אוטובוס, רכבת או ברכב, דבר שגם עשוי להוזיל את הוצאות הסטודנטים. אם אתם רחוק, תוכלו להגיש בקשה למגורים במעונות, שעולים פחות מ-600 ₪ לחודש. בכל מקרה, לשכור דירה עם שותפים תמיד תהיה אפשרות שכדאי לבחון.

אוניברסיטת בר אילן – שכר הלימוד באוניברסיטה עומד על 13,781 ₪ ללמודים לתואר ראשון. גם בבר אילן תוכלו ליהנות מתחבורה ציבורית מאד נוחה, ומהמעונות שמפעילה האוניברסיטה ואגודת הסטודנטים. האפשרות לשכור דירה גם יכולה להיות ריאלית, אך כדי למצוא דירה זולה ובאזור איכותי, כדאי לחפש בהקדם. חשוב לזכור, שהאוניברסיטה שוכנת בלב גוש דן, ועל דירות להשכרה באזורים מבוקשים כמו קרית אונו, רמת גן וגבעת שמואל, אתם צפויים לשלם הרבה.

לסיכום, ברור לכולנו שלהיות סטודנט זו אינה משימה קלה לכשעצמה, אך גם לצידה עומד נטל כלכלי משמעותי ועוצמתי. לצד שכר הלימוד ההתחלתי שעומד על מעל 10,000 ₪, על הסטודנט להוציא כספים רבים על מגורים, תחבורה והוצאות נלוות במוסדות הלימוד. כל זה, עוד לפני שחישבנו את הוצאות המחייה הבסיסיות, אשר מסתכמות לרוב במעל 1,000 ₪ בחודש. בעקבות כך, גם בתקופה הקרובה, נושא יוקר המחייה צפוי להיות בליבו של כל סטודנט, לפחות עד סיום הלימודים.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
לרגל יום המעשים הטובים: הפנינג קהילתי "גם אני יכול"
ההפנינג כולל עמדות תרומה לקהילה: עמדת תרומת דם, עמדת תרומת...
מציינים את יום המשפחה עם מיצג הוקרה לחטופים
יום המשפחה מהווה הזדמנות להוקיר ולחגוג את המשפחה וחשיבותה בחיינו....
חוגגים טו בשבט בקניון שער הצפון: חגיגה חינוכית וחווייתית עם סדנאות אפייה ויצירה
טו בשבט מציין את תחילת עונת הפריחה, והשנה, קניון שער...
מתי נשתמש ברמקולים מוגברים?
רמקולים מוגברים הופכים פופולריים יותר ויותר וניתן להשתמש בהם במצבים...
כל מה שצריך לדעת על מתנפחים לילדים
מתנפחים הפכו לעיקר בכל מסיבה או אירוע לילדים. הם צבעוניים,...
בין אמבטיות חלב לשומן מן החי: ההיסטוריה של טיפולי פנים
כשאנו מתמרחים היום בקרמים, אנחנו כנראה לא חושבים על איך...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...
מה לעשות כאשר אני רוצה לרכוש דירה אך אין לי הון עצמי
מהן האפשרויות שלי לקנות דירה ומה אני צריך לשם כך אין...
על טויוטה אייגו X כבר שמעתם? 
בדיוק לפני שנה (נובמבר 21) הכריזה טויוטה על הדור הראשון...
איך לעצב עסק בהתאם לאופי שלו?
ממש כמו שאתם רוצים ליצוק לתוך הבית הפרטי שלכם את...
לשלב בין איכות ליופי
בדירות או בבתים בעלי שתי קומות, מדרגות הן פרט טכני...
רשת MOSES SHOP פותחת לראשונה סניף בקונספט 'מטבח רפאים' בקריות בהשקעה הנאמדת בכחצי מיליון ₪
רשת MOSES SHOP (מוזס שופ)  מבית קבוצת BBB, המתמחה בסניפי...
איך להיפטר משיער מיותר בדרך היעילה ביותר?
תרופות מסוימות, הפרעות הורמונליות וגם גנים עלולים לגרום לשיעור יתר...
יריד ספרות רומנטי עם הסופרות המובילות את הז'אנר יערך בעופר הקריון
קניון עופר הקריון, מקבוצת קניוני עופר, יערוך ביום שלישי ה...
העמדה הרובוטית של צמר גפן מתוק הגיעה לקניון שער הצפון
העמדות הרובוטיות של הטעמים והצורות של הצמר גפן המתוק שכבשו...
מנקה בריכות
רובוט לבריכה – קווים לדמותו
בריכה בבית, מהווה סוג של חלום עבור אנשים רבים ואם...