Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ירושה: כמה זה יכול להיות מסובך?

ירושה: כמה זה יכול להיות מסובך?
קרדיט pixabay

אחד הנושאים הרגישים ביותר שיש ביחסים בתוך משפחה, קשור דווקא למה שמתרחש אחרי שאחד מבני המשפחה מסתלק מהעולם. במילים אחרות, אחד הנושאים הרגישים ביותר ביחסים משפחתיים הוא התחום של צוואות וירושות.

על מנת להבין מדוע זה רגיש, כיצד זה יכול להתפתח ואיך אפשר להתמודד עם מצבים שונים, נסביר בקצרה מה זה בכלל אומר צוואות וירושות, וכיצד הן באות לידי ביטוי בפועל.

ירושה: כמה זה יכול להיות מסובך?
קרדיט pixabay

מה זו צוואה, מה זו ירושה, ומי נהנה ממנה

כל אחד רשאי להחליט בחייו, למי הוא רוצה להוריש את רכושו, כספו ונכסיו. לשם כך עליו להשאיר צוואה מפורטת, בה הוא מורה כיצד הדברים יתחלקו אחרי מותו. הצוואה נכתבת על ידו, עם עדות שני עדים שאינם קשורים לירושה והוא אמורה להיות מופקדת אצל עורך דין שיטפל בצוואה אחרי מותו או אצל רשם הירושות.

יש מקרים בהם מחליטים לא להשאיר צוואה, ואז מה שקורה בדרך כלל, שכל הרכוש, כסף ונכסים מתחלק בין בן או בת הזוג והילדים. מקרה זה נפוץ, למשל, אם מדובר במוות פתאומי או במקרים בהם לא רוצים להגיע להחלטה ומעדיפים שהילדים יסתדרו ביניהם.

צריך לציין עוד, אם יש צוואה, אז צריך להגיש אחרי מותו של בעליה, בקשה לקיום צו צוואה. אם אין צוואה, יש להגיש בקשה לקיום צו ירושה. בשני המקרים, רשם הירושה יטפל בזה, כאשר יינתנו שבועיים למתן התנגדויות לקיום הצוואה והירושה.

באילו מצבים עלולים להיווצר בעיות במימוש הירושה

אפשר לחלק את הנקודה הזאת לשלושה קטגוריות עיקריות. הקטגוריה הראשונה, כאשר אדם שלא נכלל בצוואה יתנגד לקיומה שכן לדעתו מגיע לו חלק ממנה (למשל, בן או בת זוג מאוחרים, ילדים מחוץ לנישואים, ילדים שאינם נמצאים בקשר עם הוריהם ועוד). הקטגוריה השנייה היא, כאשר יש דרישה להוציא מהצוואה גורם מסוים שאיננו אמור להיות חלק ממנה. זה קורה הרבה פעמים אם בן או בת הזוג התחתנו בנישואים נוספים בשלב מאוחר יותר בחייהם, ויש חשש שהופעל עליהם לחץ להוסיף את שם בני הזוג ואפילו את שם ילדיהם לצוואה.

הקטגוריה השלישית היא מסובכת, שכן ההתנגדות יכולה לבוא בגין אופי החלוקה בין היורשים. זה נובע הרבה פעמים מכך שילדים מסוימים חשים נפגעים מכך שקיבלו פחות מאחיהם ואחיותיהם.

מה עושים כשיש דעות חלוקות לגבי הירושה

אם חשבנו שהקושי נגמר כאן, אז טעינו. ייתכן מאוד, שבני המשפחה, הילדים, ימצאו את עצמם בתוך קושי נוסף. אחרי שהצוואה נפתחה או הירושה חולקה בצורה הגיונית והגונה בקרב כל הילדים, עדיין יש סיכוי שהם ימצאו את עצמם מסוכסכים. למה זה קורה?

המצב הקלאסי הוא, שההורים מורישים לילדים דירה ואז עולות שורה של שאלות ובעיות.

השאלה הראשונה והבסיסית היא, מה לעשות עם הדירה. יש מי שירצה למכור אותה ויש כאלה שאולי יעדיפו להשכיר אותה בשביל ליהנות מהכנסה קבועה. במצב כזה, הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לקנות את החלק של מי שרוצה למכור, ואז שאר האחים והאחיות יכולים להשכיר אותה.

במידה והוחלט להשכיר את הדירה, עולה שאלה חדשה, למי להשכיר, האם להשתמש במתווך שיטפל בזה תמורת תשלום או שאחד הילדים ייקח את זה על עצמו, מה שיוביל כמובן להשקעה של זמן וכסך מצידו.

גם אחרי שהחלטנו מה לעשות במצב כזה, עדיין עולה שאלה, מי עובד מול השוכר. למשל אם יש צורך בתיקונים בדירה, גביית כסף וכדומה.

הכנת הדירה להשכרה ופינוי החפצים ממנה

אחד ההיבטים המשמעותיים בכל מה שקשור להכנת דירת ירושה עבור השכרה, הוא כל הנושא של פינוי החפצים והציוד מהדירה. הרי היורשים מקבלים את הדירה בירושה ביחד עם כל החפצים והרהיטים שנמצאים בתוכה. במצב כזה, צריך להחליט מה עושים עם כל הדברים.

האופציה הטובה ביותר היא לפנות אל גורם מקצועי, חברה שמתמחה בפינוי ירושה ולהציע להם לפנות את כל החפצים והרהיטים, תמורת תשלום מסוים. החברה תוכל לקחת את כל מה שיש בתוך הדירה ולמכור אותו. היורשים יקבלו תמורה מספקת עבור כל מה שהם פינו. כמובן שהם יכולים גם להשאיר כמה חפצים לפי רצונם.

פינוי דירות ירושה זה תחום מאוד חשוב ומשמעותי על מנת שיהיה ניתן להשכיר את הדירה בצורה מסודרת, מאורגנת ונקייה. זו הסיבה שיש צורך לפנות אל חברה מקצועית שמתמחה בכך, חברה שתוכל להציע אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר, שידעו למיין את הפריטים השונים, לפנות אותם, ולהשאיר אחריהם דירה נקייה לגמרי ומוכנה להשכרה. כל זה כמובן, תוך עמידה בלוח הזמנים של בעלי הדירה ובהתאם למה שהם סיכמו עם השוכרים שלהם.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...