Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול יעיל בפשפשים

טיפול יעיל בפשפשים
מקור FREEPIK

אחת הטעויות המחשבתיות שרבים עושים, היא זיהוי בין הימצאותם של פשפשים בבית לבין העדר ניקיון או אי שמירה על ההיגיינה. אף שבאופן כללי ניתן לומר שאי שמירה על הניקיון בבית או בעסק וכן היגיינה לקויה, עלולות לתרום להתפתחות של מחלות ובעיות רפואיות שונות, הרי אפשר לומר גם במידה רבה של ביטחון שדווקא בכל מה שאמור בפשפשים, שמירה על ניקיון גם ברמות הגבוהות ביותר איננה יכולה למנוע חדירה של פשפשים הביתה, לא כל שכן התנחלות שלהם וגרימת סבל מיותר ובעיות לכל הדיירים בבית – בני אדם וחיות מחמד כאחד. איך מגיעים הפשפשים הביתה ולמה קשה למנוע את זה? מה בין פשפשים לפרעושים? איך אפשר לבצע טיפול יעיל בפשפשים שיהפוך את הנוכחות שלהם לנחלת העבר? בשורות הבאות נרחיב את הידיעה על נושא מגרד זה.

טיפול יעיל בפשפשים
מקור FREEPIK

פשפשים ופרעושים ואיך הם מגיעים הביתה

למרות שרבים נוטים להתבלבל בין פשפשים לבין פרעושים, הרי מדובר בשני סוגים שונים של טפילים. הפרעושים הם טפילים החיים על גופם של בעלי חיים שונים – כלבים, פרות, כבשים, יונים וכמובן – בני אדם שאינם מקפידים על הניקיון. ככל שבעל החיים נודד, נודדים איתו גם הפרעושים. אבל לעומת זאת הפשפשים הם יצורים החיים במקום מסוים ושם הם מחכים לבעל החיים או לאדם שממנו הם יכולים לקבל את הארוחה שלהם – דם טהור. כאשר בעל החיים או אדם המגיע למקום שבו הם נוכחים, ובעת שהוא נמצא במנוחה, הם עוקצים אותו ושואבים ממנו דם. הפשפשים, בניגוד לפרעושים, לא מגיעים הביתה דווקא על גבן של חיות המחמד. לעיתים קרובות, הם מגיעים לבתים שבהם הבעלים מגדלים אדניות עם צמחים, שם מסתתרים פשפשים כולל גם פשפש המיטה שהוא סוג ייחודי של פשפשים. מבין מאות הסוגים של פשפשים המוכרים בישראל, רק פשפש המיטה חודר לבתי מגורים ומטריד את המנוחה של בני האדם. טיפול בפשפשים נוגע, לפיכך, בעיקר לפשפש המיטה. 

טיפול יעיל בפשפשים

למעשה, טיפול יעיל בפשפשים מתחיל והגמר בניקיון ושמירה על ההיגיינה. הטיפול היעיל והנכון ביותר כנגד פשפשי מיטה, הוא פשוט ניעור תכוף של המצעים ושל המיטה. זאת, הן במטרה להעיף פשפשים קיימים והן להעיף מעל המיטה את הביצים שעדיין לא בקעו בטרם יבקעו מהן פשפשים חדשים. בנוסף לניעור, כדאי ואפילו מומלץ לכבס את הסדינים והמצעים בטמפרטורות גבוהות מאד, אשר ימיתו את הפשפשים שנותרו על כלי המיטה גם לאחר הניעור. גברים ונשים המקפידים על הניקיון, יבצעו לעיתים קרובות ביותר גם פעולה של שאיבת אבק באמצעות שואב אבק איכותי, שגם הוא עשוי לשפר במידה רבה את המצב ולשאוב פשפשים וביצים שלהם. טיפול בפשפשים באמצעות הדברה הוא למעשה האופציה האחרונה וכדאי וצריך להשתמש בו אך ורק אם כל שאר הפעולות שהוזכרו לעיל לא השיגו את המטרה. הדברת פשפשים מתבצעת באמצעות ריסוס של חומרים רעילים, שיהרגו את הפשפשים ואת הביצים כאחד. מי שמבצע את העבודה צריך להיות מדביר שיש לו רישיון ומותר לו לעשות שימוש ברעלנים שוני בהתאם למצוין בחוק. חשוב לבצור מדביר מקצועי ומנוסה המוכן להעניק תעודת אחריות עבור העבודה שלו. רוצים לדעת עוד? מעוניינים להיפטר מבעיה עוקצנית במיוחד? אתם במקום הנכון. צרו קשר כעת והמומחים של יוריקה הדברות, חברת ההדברות המקצועית ביותר, יחזרו אליכם בהקדם. אנשי המקצוע המיומנים הללו ילמדו את הבעיה ויעמדו על החומרה שלה. בהמשך הם יציעו את שיטת הפעולה המתאימה ביותר עבורכן. זאת, באופן שלא יפגע השגרת הבית ולא יהווה סכנה לדיירים ולחיות המחמד כאחד.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...
כיצד מתמודדים עם דיסגרפיה?
ישנם ילדים אשר מתמודדים עם קשיים בכתיבה. קשיים מעין אלה...
תפקידו של עורך דין ליקויי בניה
בניה לקויה גורמת לנזק רב ולעגמת נפש רבתי. קודם כל,...
לימודי כדורגל בדרך מקצועית ומהנה
הילדים שלכם לא מפסיקים לדבר איתכם על כדורגל? ברור לכם...
­­­חול לחתולים- כל מה שכדאי לדעת
חתול הוא אחד מחיות הבית הוותיקות והאהובות על בני האדם....
צרכים שונים של גופי חימום
המציאות של היום והתפתחות הטכנולוגיה מאפשרות איכות חיים גבוהה לרוב...