Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הגעת לגיל השלישי? צפה לזימון מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים

הגעת לגיל השלישי? צפה לזימון מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים
קרדיט freepic

אם הגעת לגיל 70, חשוב מאוד שתדע שמשרד הרישוי ככל הנראה יבקש ממך לעבור בדיקה רפואית, על מנת שתוכל לחדש את רישיון הנהיגה שלך. לא פעם, בתום בדיקה רפואית זאת, יחליט משרד הרישוי לשלוח בני 70 ומעלה להמשך בדיקות רפואיות פיזיות ונפשיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וזאת בכדי לוודא שמצבו הבריאותי של האדם תקין לצורך המשך נהיגה בטוחה על הכביש. במידה ויתברר במהלך הבדיקות שישנן גורמים שיכולים להשפיע על בטיחות הנהיגה של אותו אדם, הרי שהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים ימליץ על שלילת רישיונו של האדם.

הגעת לגיל השלישי? צפה לזימון מהמכון הרפואי לבטיחות בדרכים
קרדיט freepik

תהליך חידוש רישיון בגיל השלישי

כאשר אדם מגיע לגיל 70,  כחצי שנה לפני שמגיע זמן חידוש הרישיון שלו, הוא יקבל ממשרד הרישוי טופס בדיקות אשר עימו הוא צריך לגשת אל רופא עיניים ואל רופא המשפחה שלו. רופאים אלו ידרשו לבדוק את מצבו הגופני הכללי של האדם ואת מצב בריאות גופו ועיניו ולמלא את הטופס בהתאם לכך. אדם אשר מגיע לגיל 70 יידרש לעבור את התהליך הזה כתנאי לחידוש רישיונו כל 5 שנים. החל מגיל 80 האדם יתבקש לעבור את התהליך כל שנתיים. כאשר מדובר על נהג בתחבורה ציבורית כגון: נהג מונית או אוטובוס, הרי שהחל מגיל 60 הוא יידרש לעבור את התהליך הנ"ל, על מנת לוודא שהוא כשיר לנהיגה בטוחה על הכביש. לאחר שהרופאים ממלאים את טפסי הבדיקות הנדרשים עבור משרד הרישוי, האדם יידרש לשלוח את הטפסים ולהמתין לתשובה של משרד הרישוי. משרד הרישוי יכול לדרוש מהאדם טפסים נוספים לצורך חידוש הרישיון או לשלוח אותו להמשך בירור במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. במכון זה יערכו לאותו אדם בדיקות נוספות בכדי לבחון את היכולת שלו לנהוג על הכביש בצורה בטוחה. רק כאשר האדם נמצא כשיר לנהיגה, משרד הרישוי יחדש את רישיונו.

בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא גוף אשר מטרתו היא לוודא כי כל נהג בישראל הינו כשיר לנהיגה הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. לא פעם, המכון יזמן נהגים לבדיקות שונות בכדי לבחון את מצבם ואת כשירותם לנהיגה בטוחה על הכביש. בהתאם לבדיקות הללו, המכון ימליץ אם לשלול את רישיונו של הנבדק ולאיזה תקופה יש לשלול אותו, או שמא, שלא לשלול את רישיונו. הנהגים שיוזמנו לבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים יהיו לרוב נהגים אשר נתפסו בגין עבירות תנועה רבות, נהגים אשר הגיעו לגיל השלישי או נהגים אשר סובלים ממחלות כרוניות שונות או נוטלים תרופות כלשהן באופן קבוע. מי שיפנה את אותם הנהגים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים יהיה משרד הרישוי. אדם אשר מזומן למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, צריך להביא עימו את כל המסמכים הנדרשים לצורך תהליך זה. במכון הרפואי לבטיחות בדרכים האדם יעבור סדרה של בדיקות גופניות רלוונטיות ולעיתים גם בדיקות פסיכולוגיות. בהתאם לתוצאות הבדיקות, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יחליט האם להמליץ על שלילת רישיונו של האדם באופן קבוע או לתקופה כלשהי. המלצתו של המכון לרוב תתקבל במשרד הרישוי שיוציא את ההמלצה לפועל וישלול את רישיונו של האדם במידה וזוהי ההמלצה. אם קיבלתם זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולא משנה מאיזו סיבה, חשוב מאוד לפנות לשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה, אשר יסייע לכם לעבור את התהליך בהצלחה ולהישאר עם רישיון הנהיגה שלכם.

זימון למכון הרפואי לבטיחות בדרכים בגיל השלישי

אם הגעת לגיל השלישי וזומנת למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, חשוב מאוד שלא תגיע לשם לבד. לא פעם, הגעה עצמאית למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, פירושה סיכוי גבוה יותר לשלילת הרישיון שלך בשל גילך. מכיוון ששלילת רישיון זהו דבר שפוגע באופן מהותי באיכות החיים, הרי שברגע שמקבלים זימון בגיל השלישי למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה, אשר בקיא בתחום המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עורך דין מעין זה יכול לסייע בשמירה על רישיון הנהיגה ובאי שלילתו. כמו כן, במידה והמכון ממליץ על שלילת הרישיון של האדם, עורך דין תאונות דרכים יכול להגיש ערעור בשם אותו אדם על ההחלטה שהתקבלה ולבטל את שלילת הרישיון שלו.

נקלעת לבעייה תעבורתית? זומנת לבדיקה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים? רישיונך כבר נפסל? חייג אל עורך דין תעבורה ניר שלום לקבלת ייעוץ משפטי ללא תשלום!

טלפון – 077-9976882

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...