Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם זו עין יבשה או אלרגיה?

האם זו עין יבשה או אלרגיה?

הרבה מאוד אנשים סובלים מתסמינים של אדמומיות וכאבים בעיניים, וסבורים שזו עוד התפרצות של אלרגיה. ואולם, במקרים רבים הם מתבלבלים בין הסימפטומים של האלרגיה לבין אלו של תסמונת העין היבשה. לכן הם לא מטפלים בבעיה האמיתית, או מקבלים טיפול שגוי, והדבר גורם לנזקים הולכים ומצטברים.

האם זו עין יבשה או אלרגיה?

איי-ויו המרכז לעיניים יבשות שוכן במרפאת שר"פ פלוס בקניון לב המפרץ בחיפה. זהו מרכז היחיד בצפון שמתמחה בטיפול בתסמונת העיניים היבשות, ואנו עושים זאת עם הטכנולוגיות המתקדמות בעולם. בצוות של המרכז חברים אנשי מקצוע מתחום רפואת העיניים, אשר פועלים להעלאת המודעות לסינדרום העין היבשה שממנה סובל כשליש מהאוכלוסייה. בשורות הבאות נספר לכם על ההבדל שבין סינדרום העין היבשה לבין אלרגיה ועל חשיבותו של האבחון המדויק והטיפול הנכון.

כנראה שיש לי אלרגיה.. האמנם?

אתם מטפלים בעיניים הצורבות, המגרדות והבוערות עם טיפות עיניים שרכשתם בבית מרקחת. כבר ידוע לכם שאתם סובלים מאלרגיות לעובש, לאבקה, לחיות מחמד או לקשקשים שיכולות לגרום לעיניים אדומות ודומעות. אז אתם די בטוחים שכשהעיניים לא נוחות הסיבה היא אלרגן מסוים שנחשפתם אליו. אם כך, ברור שהטיפות שקניתם בבית המרקחת הן התרופה הראויה, נכון? האמת היא שהדברים לא כל כך פשוטים ושכמו בדברים רבים אחרים בחיים התשובות הן לא מה שציפינו.

האמת היא שקל מאוד להתבלבל בין סינדרום העין היבשה ובין אלרגיה עם תסמינים בעיניים, ואפילו עם דלקת עין ורודה. למרות שחלק מהתסמינים דומים יכולות להיות סיבות שונות לגמרי ולכן גם הטיפול צריך להיות שונה. התסמינים של סינדרום העין היבשה כוללים בין היתר תחושה של חול או גוף זר בעין, רגישות לאור, דמעת יתר, עייפות בעיניים, ראייה מטושטשת ומעורפלת, הצטברות הפרשות מסביב לעפעפיים, שינויים ראייתיים, וקושי בהרכבת עדשות מגע.

לסימפטומים האלו יכולים להיות גורמים שונים, למשל תרופות מסוימות, גיל המעבר, חוסר במצמוץ, מצבים בריאותיים שונים, עישון, תזונה לקויה וכדומה. זאת לצד גורמים מהסביבה החיצונית, למשל תנאי מזג האוויר, יובש, רוחות, שהייה בחדרים מחוממים או ממוזגים, ושימוש תדיר במסכים אלקטרוניים. התסמינים אמנם יכולים להירגע לפעמים, אך לרוב הם כרוניים וגם עשויים להחמיר עם הזמן.

ובאשר לאלרגיות, הסימפטומים המרכזיים שלהן כוללים עיניים צורבות, מגרדות, כאובות או בוערות, רגישות לאור, עפעפיים נפוחות, עיניים אדומות ועיניים דומעות יחד עם נזלת. זאת בנוסף לתסמינים אחרים של האלרגיה כגון גרד בגרון. הסימפטומים האלו יכולים להופיע בצורה פתאומית ולרוב מייד אחרי שנחשפים לאלרגן, למשל אבק, מזג אוויר, אבקנים של פרחים או חיית מחמד.

לעוד מידע ועדכונים בנושא פנו לדף הפייסבוק של איי-ויו המרכז לעיניים יבשות: https://www.facebook.com/ii.vue

לאבחן ולטפל בצורה נכונה

אם אתם סובלים מחלק מהסימפטומים שתוארו לעיל אנו ממליצים להגיע אלינו לצורך אבחון. רופא העיניים של איי-ויו ממליץ לבצע אבחון מקיף של העיניים מכיוון שהתעלמות מהתסמינים, או התבססות על אבחון עצמי בלבד, אינם מספיק טובים ואפילו יכולים להביא להחרפה של הבעיה. חשוב לזכור שאם לא מטפלים כראוי בעין יבשה, הדבר עלול להביא לנזקים מצטברים למשטח העין החיצוני, ולפגיעה בלתי הפיכה בבלוטות המיבומיאן. מדובר בבלוטות האחראיות על יצירת שכבת השומן במשטח הדמעות, שכבה המספקת הגנה על העיניים ובין היתר מונעת את התסמינים של עין יבשה. יש לזכור שטיפול עם תרופות שאינן מתאימות ובלי מרשם, הוא למעשה התעלמות מהבעיה האמיתית ועלול להוביל לנזק לטווח ארוך.

לעומת זאת, עם כלי הבדיקה המתקדמים שנמצאים במרכז לעיניים יבשות, אנו יכולים לאבחן בדיוק את הבעיה. בהתאם לתוצאות יוכל רופא העיניים שלנו לסייע בקביעת הגורמים לגירוי העיניים, ולספק לכם תוכנית בהתאמה אישית. האבחון מבוצע באיי-ויו על ידי רופא עיניים מנוסה ובעזרת מכשור מתקדם, וחשוב לדעת שעם הטיפולים החדשניים ניתן כיום ליהנות מהקלה משמעותית בסימפטומים לתקופות ממושכות, וליהנות משיפור מהותי בתפקוד היומי ובאיכות החיים.

אם יש לכם שאלות בנושא תוכלו לפנת אלינו גם דרך פורום טיפול בעיניים יבשות באתר שאל את הרופא, ובטלפון 077-7299156.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...