Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בנימינה: פסטיבל ימים של קולנוע

בנימינה: פסטיבל ימים של קולנוע
משפחת צדקה מגבעת עדה מארחת בביתה את פסטיבל ימים של קולנוע. צילום באדיבות : שמרית פלדמר

תושבי בנימינה -גבעת עדה פותחים את בתיהם לטובת הקרנה ביתית של סרטים במסגרת פסטיבל "ימים של קולנוע" – הכניסה ללא תשלום

פסטיבל הסרטים הבינלאומי "ימים של קולנוע" בנימינה-גבעת עדה יתקיים בין התאריכים 15-17.8 עם מגוון סרטים דוקומנטריים, הופעות חיות, סדנאות לילדים וחווית צפייה יוצאת דופן.    

משפחת צדקה מגבעת עדה מארחת בביתה את פסטיבל ימים של קולנוע. צילום באדיבות : שמרית פלדמר

                             

הפסטיבל מציג סרטים מישראל וממדינות אזור הים התיכון אשר יתקיים בלב המושבות בנימינה וגבעת עדה ויביא לצופיו חגיגה של סרטים, תרבות וטבע בלב בקעת הנדיב.

בפסטיבל יוקרנו מגוון סרטים דוקומנטריים המספרים סיפורי חיים אנושיים של דמויות ייחודיות ואנשים החיים את המורכבות היום יומית של המזרח התיכון. הפסטיבל יכלול סרטים המתאימים לקהל רחב החל מילדים ובני נוער, סרטים לכל המשפחה וסרטים למבוגרים .

לרגל הפסטיבל הוקם "קולנוע ביתי" שבו תושבי בנימינה-גבעת עדה פותחים את בתיהם לקולנוע איכותי ומזמינים את הקהל ליהנות מאווירה ביתית ואינטימית הכוללת יין מקומי, כיבוד מעשה ידיהם של עסקים מקומיים ואירוח חם ומזמין.

אירוע הפתיחה של הפסטיבל  יתקיים ביום שלישי  ה- 15/8 בשעה 19:00 עם פתיחת הדלתות של הפסטיבל בחאן זרעוניה הקסום, בית משפחת מוזס, אשר פותח את שעריו ויארח את הסרט הדוקומנטרי "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב" בשעה 20:00 –  התשובה הבוכרית למשפחת ג'קסון. סיפורה של משפחה מוזיקלית, מפורסמת וחמת מזג מטג'יקיסטאן, הנשלטת על ידי הסבא הכריזמטי, הפטריארכלי והמצחיק – פאפא אלייב. בגיל 80, פאפא מתחיל לאבד את אחיזתו בממלכה, מה ששולח את משפחתו למסע הפכפך ולא ידוע ממלוכה לדמוקרטיה.

21:30 משפחת אלייב תופיע עם מופע גרוב בוכרי מרהיב של המשפחה.

יום רביעי ה- 16/8

19:00 קולנוע ביתי: הקרנת "נון וזייתון" בבית משפחת צדקה רחוב האלון 31 גבעת עדההקרנת סרט דוקומנטרי ומפגש עם יוצרת הסרט אימתיאז דיאב ועם גיבור הסרט מוראד איסמעיל. סרט תיעודי המתאר מסע בין הגבעות, הוואדיות והכפרים בפלסטין. הקרנת "דימונה טוויסט" בבית בן שמואל ברחוב החרצית 2 בבנימינה– הקרנת סרטה הדוקומנטרי של מיכל אביעד העוסק בשבע נשים שהגיעו מהאנייה בשנות החמישים והשישים היישר אל דימונה, עיירה שרק הוקמה. הקרנת "שאריות" בבית משפחת לפר רחוב נחלת זבוטינסקי 21 בבינימינה סרט דוקומנטרי המשרטט את המסע שעושים החפצים המשומשים שאנחנו משליכים מדי יום לרחוב, הקרנה ומפגש עם יוצר הסרט אורן רייך.

20:30 קולנוע מהסרטים: הקרנת "הלהקה האחרונה בלבנון" ביקב בנימינה הקרנת סרט עלילתי המספר את סיפורם של קובי, שלומי ואסף שלושה חברי להקה צבאית הנשכחים בלבנון ערב נסיגת צה"ל מרצועת הביטחון.

יום חמישי ה- 17/8

19:00 קולנוע ביתי:  הקרנת "שובר שמירה" בבית משפחת בן ארי , רחוב סמטת הכרמים 21 ג'  בגבעת עדה- הקרנת סרטו הדוקומנטרי של היוצר אלעד דוידוביץ ומפגש עם היוצר. אלעד, יוצר הסרט, מתלבט. הדילמה שלו – האם להמשיך בשירות המילואים.ווהיב, ערבי ישראלי, אשר גידל את אלעד בתור נער, יהיה המצפן במסע, כחבר וכאב מגונן. הקרנת "עיר בעין הסערה" בבית משפחת הדר רחוב הרותם 11 בבנימינה- הקרנת סרט ומפגש עם היוצר אורי רוזנוווקס. הרומאים קראו ללוד "עיר האלוהים", עשר דקות מתל אביב המשגשגת, היא משמשת כחצר האחורית של גוש דן, מוכת ייאוש, פשע וגזענות. האם ניתן להציל את העיר? הקרנת- "רחל אגמון" במתחם הבתים הפרטיים של רחוב השעורה 25 בבנימינה. הקרנת הסרט ומפגש עם היוצר – יאיר אגמון. רחל אגמון נכנסת לרכבו של חיים צפרירי בטרמפיאדה. היא דתייה רווקה מירושלים, הוא חקלאי חילוני, נשוי ואב לשישה. ולמרות הפערים, הם מנהלים רומן ממושך ואף מביאים ילד לעולם. שלושים שנה לאחר מכן יוצא אותו הילד – במאי הסרט, יאיר אגמון – לשני מסעות עם הוריו, כדי להבין את הסיפור המופרע שהעניק לו את חייו.הקרנת- "רחל אגמון" בבית פרטי בבנימינה. הקרנת הסרט ומפגש עם היוצר – יאיר אגמון. רחל אגמון נכנסת לרכבו של חיים צפרירי, שעצר לה בטרמפיאדה. היא דתייה רווקה מירושלים. הוא חקלאי חילוני, נשוי ואב לשישה. ובכל זאת, למרות הפערים, הם מנהלים רומן ממושך ואף מביאים ילד לעולם.שלושים שנה לאחר מכן יוצא אותו הילד – במאי הסרט, יאיר אגמון – לשני מסעות עם הוריו, כדי להבין את הסיפור המופרע שהעניק לו את חייו.הקרנת- "רחל אגמון" בבית פרטי בבנימינה. הקרנת הסרט ומפגש עם היוצר – יאיר אגמון. רחל אגמון נכנסת לרכבו של חיים צפרירי, שעצר לה בטרמפיאדה. היא דתייה רווקה מירושלים. הוא חקלאי חילוני, נשוי ואב לשישה. ובכל זאת, למרות הפערים, הם מנהלים רומן ממושך ואף מביאים ילד לעולם.שלושים שנה לאחר מכן יוצא אותו הילד – במאי הסרט, יאיר אגמון – לשני מסעות עם הוריו, כדי להבין את הסיפור המופרע שהעניק לו את חייו.

ערב סיום הפסטיבל:

20:30 קולנוע מהסרטים: הקרנת "לחצות את הגשר" ביקב בנימינה: סרטו של הבמאי התורכי פאטי אקין , חגיגה קולנועית של מוסיקה, צבעים וחום אנושי.

22:00 מופע מיוחד לפסטיבל- "הקלרניטן" ביקב בינימינה– ראמאזאן ססלר, בנו של סלים ססלר המנוח, אחד מגדולי הקלריטנים בעולם מארח את הססלר בנד למופע שהוא חגיגה של מוסיקה תורכית.

הפסטיבל "ימים של קולנוע" הוא פרי שיתוף פעולה של המשרד לשיתוף פעולה אזורי עם המועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה ומתנ"ס בנימינה גבעת עדה.

הכניסה לכל אירועי הפסטיבל חופשית והקהל מוזמן לחגיגה של סרטים, יצירה וטבע.

לפרטים נוספים ורשימת הפעילויות המלאה ניתן להיכנס לעמוד הפייסבוק שלנו :

https://www.facebook.com/matnasbinada1/

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
צימרים או מלון בצפון מה הבחירה הנכונה?
אחת השאלות שכל נופש מעלה בשלב התכנון הוא האם לצאת...
'שבת ירוקה' בחוצות המפרץ אואטלט: סדנת מחזור אקולוגית לכל המשפחה!
סדנת מחזור ירוקה ואקולוגית לילדים ולכל המשפחה, עם "ראש הברוש"...
10 מקומות בעולם שחובה לראות לפני שמתים - הרשימה המיוחדת!
מחפשים מקומות מיוחדים בעולם שאתם חייבים לראות ? הכנו לכם...
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל לקידום התיירות בגליל המערבי
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל...
חודש של הצגות ומופעים לכל המשפחה בחודש ספטמבר – בחוצות המפרץ אאוטלט
 מתחם חוצות המפרץ אאוטלט, מקבוצת קניוני עופר ואשטרום  יערוך במהלך...
עיריית קריית ביאליק השקיעה 1.5 מיליון ₪ במגרשי קט רגל
לקראת חופשת הקיץ השלימה עיריית קריית ביאליק הקמה ושדרוג ארבעה...
עיריית קריית ביאליק יזמה קורס הכשרה שנתי לסייעות גננות
בכדי להעצים ולהכשיר את הסייעות בגיל הרך יזמה עיריית קריית...
שרי האוצר והתקשורת ביקרו במגדל העמק
בשבוע שעבר התארחו במגדל העמק שר התקשורת יועז הנדל ושר...
עופר דנינו - מורה מאורט קריית ביאליק נבחר כ"המורה של המדינה"
כמעט כל שנה מצליחים מורים ומורות מקריית ביאליק להיכנס לרשימה...
גאווה מקומית- הצעירים והצעירות שהופכים את אזור הצפון ליפה וטוב יותר
בטקס מכובד שנערך במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל חולקו 142...
מילואות נפרדת מרמי רז
במהלך אספת מנהלי המשקים השנתית של מילואות, אשר התקיימה ביום...
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקר בעכו העתיקה
מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן ואנשי המקצוע של...
עמותה לחולי סרטן
איך להתגבר על תקופה כמו מחלה או שיקום?
כל עוד אנחנו בריאים והכל אצלנו תקין לא תמיד אנחנו...
סיכום פעילות למען בעלי חיים בבתיה"ס היסודיים בקריית ביאליק
לאחר העברת התוכנית "יחס חיובי לבעלי חיים" במשך 15 שנים...