מקומונט קריות: חדשות מקומיות של הצפון, חיפה, קרית ביאליק, קרית אתא, קרית מוצקין וקרית חיים
  • חדשות הקריות
    • חדשות קריית ביאליק
    • קריית מוצקין
    • חדשות קרית אתא
  • חדשות חיפה
  • צרכנות
    • נדל”ן
    • תיירות ונופש
  • ספורט
    • חינוך ותרבות
    • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות הקריות
    • חדשות קריית ביאליק
    • קריית מוצקין
    • חדשות קרית אתא
  • חדשות חיפה
  • צרכנות
    • נדל”ן
    • תיירות ונופש
  • ספורט
    • חינוך ותרבות
    • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
כתבות אחרונות במקומונט קריות:
  • 1 דצמבר, 2020 מחוף גופרה לטיילת עין גב – מסלול טיול מומלץ לכל המשפחה ב’שביל סובב כינרת’ השביל מסומן – הכניסה ללא תשלום!
  • 17 נובמבר, 2020 שייט בנמל חיפה – עם כאן על הים תחגגו אירוע קרוב לבית
  • 11 אוקטובר, 2020 קריית ים מובילה בהתחלות בניה בקריות במחצית הראשונה של השנה
  • 29 ספטמבר, 2020 פרויקטים חדשים בצפון
  • 22 ספטמבר, 2020 קשרים הדוקים בין קריית ביאליק ושטיגליץ צלנדורף
  • 13 ספטמבר, 2020 איך לעצב דירה שכורה
  • 7 ספטמבר, 2020 מרכז מסחרי חדש יוקם בשכונת “נאות אפק”
  • 3 ספטמבר, 2020 כנס יזמים של פרויקט לב העיר התקיים בקריית ביאליק
  • 1 ספטמבר, 2020 חוזרים לבית ספר בגבעת אלונים
  • 30 אוגוסט, 2020 קריית ביאליק מובילה בזכאות לבגרויות מצטיינת
מקומונט קריות: חדשות מקומיות של הצפון, חיפה, קרית ביאליק, קרית אתא, קרית מוצקין וקרית חיים
  • חדשות הקריות
    • חדשות קריית ביאליק
    • קריית מוצקין
    • חדשות קרית אתא
  • חדשות חיפה
  • צרכנות
    • נדל”ן
    • תיירות ונופש
  • ספורט
    • חינוך ותרבות
    • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
  • חדשות הקריות
    • חדשות קריית ביאליק
    • קריית מוצקין
    • חדשות קרית אתא
  • חדשות חיפה
  • צרכנות
    • נדל”ן
    • תיירות ונופש
  • ספורט
    • חינוך ותרבות
    • דעות
  • אינדקס עסקים
  • זירת המומחים
  • יצירת קשר
ראשי » זירת המומחים » שינוי תנאי התקשרות ללא יידוע הלקוח

שינוי תנאי התקשרות ללא יידוע הלקוח

תוכן שיווקי 26 נובמבר, 2018

חובת יידוע הלקוח הינה חובה ברורה המעוגנת בחוק. חברות הסלולר מחויבות לעדכן את לקוחותיהם בכל שינוי הנוגע לתנאי ומאפייני ההתקשרות בין הצדדים. העובדה כי לעיתים רבות מתקיים מצב בו לקוחות חברות סלולר מגלים לפתע כי אותם הסכמי התקשרות שכרתו עם חברת הסלולר אינם מתקיימים עוד וכי אלו הוחלפו ללא ידיעתם בתנאי התקשרות אחרים. בדומה לכך, עדכון הלקוח לגבי חריגה שביצע ביחס לתוכנית עליה סיכם עם חברת הסלולר בה הוא מנוי, הינה מחויבת על פי דין אליה מתווספת חובת הדאגה לאינטרס הלקוח ולנהוג בתום הלב ביחס ללקוח ולעסקה שנכרתה עימו.

שינוי תנאי התקשרות ללא יידוע הלקוח

חברות הסלולר אשר לעיתים אינן מעדכנות את לקוחותיהן בדבר שינויים המתבצעים בהסכמי ההתקשרות, חוטאות לחובותיהן על פי דין ועל פי ההסכם בין הצדדים.

מקרים רבים אשר הגיעו למשרדנו למטרת הגשת תביעות סלולר סבבו סביב שינויים שביצעו נציגי חברות סלולר ללא עדכונם של הלקוחות ומובן כי ללא הסכמתם, שנויים אשר עלותם עלולה להעלות משמעותית את התשלום הנגבה מאותם המנויים.

מובן כי לקוחות גדולים כקטנים, אינם בהכרח מבינים את המפורט בחשבוניות ולא תמיד עוקבים באופן רציף אחרי הגבייה המתבצעת מחשבונם עבור ההתקשרות הסלולרית.

חשוב להבהיר כי העובדה שלקוח אינו מודע לחיוב מופרז המתבצע מחשבונו ואינו רואה זאת בחשבונית אינה נותנת גושפנקא לחברת הסלולר לגבות סכומים המנוגדים לדין ולהסכם בין הצדדים. חברות גדולות אשר להן מנויים רבים כמו גם ציוד סלולרי רב, עלולות לספוג נזקים חמורים בטרם יגלו את הגבייה הבלתי מוצדקת אותה מבצעת חברת הסלולר.

חברות סלולר אשר מהוות את הצד החזק להסכם ההתקשרות ובאמתחתן מאגרי מידע הכוללים פרטים אישיים ואמצעי תשלום של המנויים, נדרשות לנקוט משנה זהירות במטרה שלא לבצע גבייה בלתי חוקית ובלתי מותרת באמצעות אותו מידע המצוי אצלן. הפרות אלו גם הן מהוות בסיס לתביעות סלולר.

לעיתים אומנם מתבצע עדכון ללקוח אולם אותו עדכון הינו מעורפל ביותר, אינו מפרט את מאפייני השינוי וחמור מכך, נציגי חברות הסלולר אינם שולחים כל תיעוד בכתב לסיכומים אשר בבסיס אותו שינוי. כל אילו מהווים גם הם בסיס טענה בתביעות סלולר.

חוסר עדכון ויידוע המנוי בדבר שינויים בהסכם ההתקשרות, לעיתים עלול להשפיע על כדאיות עסקה ועל האוטונומיה של הלקוח לבחור את חברת הסלולר המתאימה עבורו. דהיינו, שינוי של מאפייני הסכם ההתקשרות אשר מוביל לכדי גביית יתר בלתי חוקית מחשבון הלקוח, משנה את תפיסת העסקה של הלקוח משמע, ככל והיה יודע כי אלו הם תנאי העסקה, לא בהכרח היה כורת את אותה העסקה עם חברת הסלולר אלא עם חברה אחרת.

התנהלות זו של חברות הסלולר גורמת לנזקים רבים וחמורים ללקוחות. תביעות סלולר המוגשות בעניינים אלו מבטאות את התנהלותן החמורה של חברות הסלולר בכל הנוגע לביצוע שינויים בהסכם ההתקשרות, ללא יידוע וללא הסכמת הלקוח וללא עמידה בתנאי החוק.

המאמר נכתב ע״י עו״ד נבו למפל – עו״ד מומחה לדיני סלולר ואפליקציות 03-5377676

קבוצת מקומונט‎
פרשת השבוע:
כניסה:
יציאה:
תל אביב
ירושלים
חיפה
16:43
17:41
באר שבע
16:47
17:44

קבוצת מקומונט

כל הזכויות שמורות לקבוצת מקומונט. אין לעשות שימוש בחומרים המפורסמים באתר ללא אישור בכתב מבעלי האתר.

האתר בתהליך הנגשה לבעלי מוגבלויות
אנו עושים כל מאמץ להשלים את הנגשת האתר! במידה ונתקלת בבעיה אנא פנה אלינו!
פרסום באינטרנט
אתרי קבוצת מקומונט: | מקומונט גבעתיים | מקומונט ירושלים | מקומונט דרום | חדשות הגליל | חדשות השרון | חדשות רמלה לוד | חדשות חיפה | חדשות תל אביב והסביבה
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס