Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השתלת פירמידיון – בשורת איכות חיים לרבבות

השתלת פירמידיון – בשורת איכות חיים לרבבות
שתל הפירמידיון - בגודל 3 גרגרי אורז (צילם: שלמה שוהם)

נא להכיר: השתלת שיניים מיוחדת בשם פירמידיון, שחוסכת השתלת עצם והרמת סינוס וכובשת את אזור חיפה והצפון פירמידיון הוא שתל דנטלי קצר, שזכה במהלך 2018 לכינוי 'ההמצאה הדנטלית של ישראל בכל הזמנים' ■ רונן לביא צפה בערוץ היוטיוב של פירמידיון ונתקל בביטוי שחזר על עצמו: "השתלת פירמידיון היא השתלה גאונית"

מאת: רונן לביא  

שתל הפירמידיון
שתל הפירמידיון – בגודל 3 גרגרי אורז (צילם: שלמה שוהם)

מה הקשר בין השתלת שיניים לבין איכות חיים ומהו הקשר בין פיסת טיטניום באורך 5 מ"מ לבין החיים האינטימיים של רבבות? שתל הפירמידיון האולטרה קצר, היחיד מסוגו בעולם, הוא זה שיוצר את הקשר. מדובר בשתל דנטלי באורך 5,6,7, וגם 8 מ"מ, שבשונה מאלפי שתלים בעולם כולו, יודע להתרחב בעצם הלסת ולזכות ביציבות זהה לזו של שתל דנטלי רגיל וארוך.

ליכולת ההתרחבות של שתל הפירמידיון יש השפעה מכרעת על איכות חייהם של רבבות, שסובלים ממחסור בעצם לסת ולכן לא יכולים לזכות במערכת שיניים קבועה ויציבה, מבלי לעבור קודם לכן, טיפולים פולשניים ומרתיעים כמו השתלת עצם והרמת סינוס.

בפועל, רוב המטופלים שומעים את תכנית הטיפול שרופא השיניים מציע להם, מודים לו על ההסבר ונעלמים מהמרפאה לכמה שנים ואולי לתמיד. 60-80% מאוכלוסיית העולם המערבי סובלת מדנטופוביה (חרדה מרופאי שיניים ומטיפולי שיניים). רוב רובם של אותם מטופלים מסרבים לטיפולים שנזכרו כאן ובהם השתלת עצם לסת והרמת רצפת הסינוס.

אלא שאז הגיעה ההמצאה הישראלית פירמידיון והעניקה לרופאי השיניים את האפשרות להציע למטופלים שלהם השתלת שיניים קצרה, לא פולשנית ולא כואבת.

ד"ר עימאד עילבוני, מומחה לכירורגיית פה ולסתות ובעבר רופא בבית החולים פורייה,  ביצע החודש סדרה של השתלות פירמידיון שהסתיימו במהירות, ללא כאב, ללא סיבוכים ועם שביעות רצון של המטופלים. באחת ההשתלות, זכתה מטופלת בת 70 להשתלת שיניים פירמידיון בלסת תחתונה, באמצעות שתל באורך 7 מ"מ. ד"ר עילבוני ביצע השתלת פירמידיון נוספת בקליניקה שלו בנהריה. הפעם מדובר היה במטופל בן 62, שזכה בשני שתלי פירמידיון בלסת תחתונה, באורכים 6 מ"מ ו-8 מ"מ.

ד"ר אורי בלנק, מומחה בעל שם לכירורגיית פה ולסתות, הוא רופא בכיר במחלקת פה ולסתות בבית החולים רמב"ם ומנהל גם קליניקה בקריית ביאליק.  בראיון לערוץ היוטיוב של פירמידיון צוטט ד"ר בלנק כשאמר: "שתל הפירמידיון הוא השתל הדנטלי היחיד שמתרחב בעצם הלסת ומשתנה מצורת צילינדר לצורת פירמידה. ההתרחבות הייחודית בעצם הלסת, מעניקה לשתל יציבות מידית שחוסכת את הצורך לבצע השתלת עצם."

ד"ר אורי בלנק – התרחבות שמקנה יציבות מידית (צילם: שלמה אברמוביץ')

ד"ר בלנק תיאר את אחת מההשתלות שביצע באמצעות פירמידיון: "הגיעה אלי, אל  הקליניקה בקרית ביאליק, מטופלת בשנות ה-60 לחייה. היו לה בלסת תחתונה שתלים ארוכים ורגילים של חברה אחרת, אשר נכשלו לחלוטין. התעורר צורך להוציאם, אך מצב הלסת לאחר הוצאת השתלים היקשה על ביצוע שיקום. הצעתי לה את השתלת הפירמידיון והיא נענתה להצעתי. ההשתלה הייתה פשוטה, ללא סיבוכים וחסכה למטופלת תהליך כירורגי ממושך של השתלת עצם."

ד"ר יואב לייסר, מומחה לכירורגיית פה ולסתות, בעל קליניקה בחיפה ומבצע טיפולים כירורגיים בבתי החולים רמב"ם ואסותא ברמת החייל, התראיין לתכנית הראיונות של מיכל צפיר ואמר: "בזכות השתלים הקצרים והמתרחבים פירמידיון, יש לי מענה מלא למטופלים ואני יכול להציע להם שיטת טיפול שלא יכולתי להציע בעבר."

ד"ר לייסר, רופא כללי, רופא שיניים ובעל תואר דוקטור בביולוגיה מולקולרית, הדגים את השתלת הפירמידיון בפני 42 רופאים במרכז הדרכה ברמת הגולן. בטרם ביצע ד"ר לייסר השתלת פירמידיון בשידור חי, הוא הסביר:  "שתל הפירמידיון מעניק לי יציבות מידית, למרות שהוא קצר. ברגע שמרחיבים אותו בעצם הלסת הוא ננעל ומעניק לי ביטחון לקראת המשך ההשתלה."

מפתח שתל הפירמידיון, עוז וכטנברג: "שתל הפירמידיון משמש כחלופה בטוחה וזעיר פולשנית למטופלים בעלי מגבלה של גובה עצם הלסת, שלא יכולים ליהנות מהשתלת שיניים רגילה ומידית. למטופלים אלו הוצעו משך שנים פרוצדורות פולשניות, מרתיעות ומתמשכות, הכוללות הרמת סינוס והשתלת עצם. רובם נרתעו וסירבו לסוגי טיפול וכתוצאה מכך נאלצו להתפשר על איכות חיים ירודה, להימנע מצחוק מתגלגל ומשוחרר ולסבול מפגיעה בביטחונם העצמי גם בחייהם האינטימיים. שתל הפירמידיון העניק להם שחרור משנות הסבל ואפשר להם לעבור שתלת שיניים מהירה, לא יקרה ולא מרתיעה, בכדי לזכות במערכות שיניים יציבות, קבועות ואסתטיות.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
כל מה שצריך לדעת לפני שעושים קעקוע ראשון
קעקועים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. למעשה, כולנו...
טיפים שימושיים של עורך דין מומחה לנושא נהיגה בשכרות
יין ישמח לבב אנוש וכך גם בירה, וויסקי, וודקה ושאר...
בלי פאניקה, הנזילה בשליטה!
כל מה שקורה מעבר למה שרואות עינינו יש לו פוטנציאל...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
מה חשוב לדעת על קניית פסנתר?
רכישת פסנתר היא החלטה משמעותית, בין אם אתם מתחילים ללמוד...
רישום עוסק מורשה
רישום עוסק מורשה
כל בעל עסק חייב לרשום את העסק ברשות המיסים: מס...
עורך דין מומלץ לגירושין המאם חליאל
מי שמתחיל תהליך של גירושין וסיום קשר זוגי ומשפחתי רוצה...
סובלים מהפרעות שינה? כנסו וגלו איך לשפר את איכות השינה שלכם כבר הלילה
בשיתוף ד"ר סאלח נזאל, מכון נשימה בריאה שינה איכותית חיונית לבריאות...
למה כדאי לחפות קירות דווקא באלומיניום?
חיפוי קירות חוץ מהווה דבר מאוד נפוץ בשנים האחרונות. החומרים...
איך אתם מוצאים את התרופות שמשפרות לכם את איכות החיים?
יש תרופות ותכשירים שלא מוותרים עליהם משום שהם התשובה הטובה...
כל הטיפים לבחירת חברת הובלות
אם אתם עוברים דירה בקרוב, חשוב מאוד שתדעו כי אחד...
זומנתם לחקירה לאחר תאונה? התייעצו עם עורך דין
תאונות דרכים קורות לא מעט בדרגות חומרה שונות, מתאונות קלות...
הטיפול המסור ביותר בכם ובמשפחה שלכם
עורך הדין של המשפחה שלכם מלווה אתכם ברגעים מאוד משבריים...
תשמישי קדושה לבתי כנסת- הידור, יופי ומסורת
בתי כנסת משמשים כמרכז רוחני וחברתי, עבור קהילות המתפללים. בהם...
תכנון טיול לאוסטריה
חבילות נופש בקיץ למשפחות
חבילות נופש למשפחות מציעות פתרון אידיאלי למי שמחפש חוויות נטולות...
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס טיפול
אטופיק דרמטיטיס, הידוע בכינויו אקזמה, הוא מצב עור דלקתי כרוני...