Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שגרירים מאפריקה באוניברסיטת חיפה :"נביא את ישראל לניגריה, למען ילדינו"

שגרירים מאפריקה באוניברסיטת חיפה :"נביא את ישראל לניגריה, למען ילדינו"
טקס סיום התכנית הבינל להתפתחות הילד. צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה

 עשרות שגרירים מרחבי אירופה, אסיה ואפריקה, ביניהם גם סגן שר החינוך של ליבריה  הגיעו לטקס הענקת תארי MA בתכנית הבינלאומית להתפתחות הילד למדינות מתפתחות של אוניברסיטת חיפה –  היחידה בעולם שמכשירה אנשי מקצוע בתחום זה.

מדובר בתכנית בינלאומית בה לומדים סטודנטים ממדינות מתפתחות כגון ניגריה, ליבריה וגיאורגיה, המבקשים לרכוש השכלה בנוגע להיבטים בינתחומיים של התפתחות הילד, באוניברסיטה הנחשבת לבעלת מוניטין עולמי בתחום התפתחות הילד. פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה: "אוניברסיטת חיפה גאה לשמש מגדלור בעל מוניטין עולמי בנושאי התפתחות הילד, ולצייד את בוגריה בידע אשר בכוחו לשנות לטובה את חייהם של אלפי ילדים מסביב לעולם, ובמדינות מתפתחות בפרט". 

טקס סיום התכנית הבינל להתפתחות הילד. צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה

מחזור הבוגרים השלישי של תכנית ה-MA הבינלאומית להתפתחות הילד למדינות מתפתחות של אוניברסיטת חיפה הגיע הבוקר לשלב השיא. טקס חלוקת התארים שהתקיים הבוקר, הביא לכותלי האוניברסיטה לא פחות מ-9 משלחות דיפלומטיות (גיאורגיה, ליבריה, גאנה, קניה, ניגריה, סלובניה, בלרוס, טנזניה,  ומיאנמר), במעמד של סגן שר החינוך לפיתוח ומחקר של ליבריה.

כידוע, אוניברסיטת חיפה היא היחידה בעולם שמכשירה אנשי מקצוע בתכנית מעין זו והיא נחשבת לבעלת שם עולמי בכל הקשור להיבטים שונים של התפתחות ילדים. הדבר הופך קריטי עבור העולם השלישי, לאור מספר הילדים הגבוה במדינות אלה החי בסיכון יומיומי, באזורי מצוקה, מלחמה ועוד.

"ההחלטה לפתוח את התכנית להתפתחות הילד לסטודנטים ממדינות מתפתחות, נעשתה מתוך שליחות ורצון לתיקון עולם שיותיר אימפקט חיובי על האנושות", מעיד פרופ' אבי שגיא-שוורץ מאוניברסיטת חיפה, מומחה עולמי להתפתחות הילד. "החלטתי לרתום את הידע רב השנים שנצבר באוניברסיטת חיפה בתחום התפתחות הילד ולהקים תכנית ראשונה מסוגה בעולם שתיתן השלמה נדרשת כל כך בנוגע להתפתחות ילדים, לאנשים שעובדים עימם על בסיס יומיומי מכל התחומים- אנשי רפואה, רווחה, חינוך, תקשורת, משפט, ועוד. מדובר ביוזמה אקדמית חדשנית ייחודית בארץ ובעולם, אשר מקבצת תלמידים מוכשרים ממדינות ואזורים מתפתחים כגון הודו, מזרח אירופה, אסיה, ואפריקה במטרה להעניק להם כלים להשפיע באופן משמעותי על מדינתם בתחומי החינוך, הרווחה והבריאות למען ילדים. הסטודנטים מגיעים מרקעים מקצועיים מגוונים הנוגעים כולם לעבודה עם ילדים כגון עבודה סוציאלית ורווחה חברתית, משפט, סיעוד, כמורה, רפואת ילדים, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה של הילד, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת,  ועוד. אנחנו שומעים סיפורים מדהימים על בוגרי התכנית שמטפלים בילדים ומעידים שהידע בנושאי התפתחות העמיק את הזרקורים שעליהם הם שמים את הדגש בעבודתם".

שיקה, סטודנטית מהודו שעבדה עם ילדים לאימהות העוסקות בזנות, הייתה עדה במהלך עבודתה לקשת של רגשות מצד האימהות והילדים: מאגרסיביות וחוסר רצון לקבל עזרה עד לביישנות, ומעידה כי לא חשה שהיו לה מספיק כלים כדי לתת מענה לכך. במהלך הלימודים באוניברסיטת חיפה, נחשפה שיקה להליך הכרוך בהתפתחות הילד על שלל היבטיו- החל מהליך ההתקשרות להורים וכלה בקשרים חברתיים. עם סיום התכנית היא מתכננת להישאר בישראל ולהתמחות בארגונים שעובדים עם ילדי פליטים. "אין סיפוק גדול יותר מסיוע לילד במצוקה", אומרת שיקה. "אני בטוחה שהידע שצברתי באוניברסיטת חיפה יאפשר לי לשים לב לקשיים ההתפתחותיים של הילדים בצורה הרבה יותר קלה, ולטפל בהם בצורה הנכונה עבורם".

ג'וזף, בוגר נוסף של התכנית, הוא רופא ילדים מניגריה, אשר חווה פציעות רבות של ילדים במסגרת מלחמות השבטים במדינה. הוא עצמו הותקף קשות בנערותו ועבר ניתוח פלסטי בישראל לפני כמה שבועות- פרוצדורה פלסטית ספציפית שאינה זמינה במדינתו. "הלימודים בחיפה העמיקו את הידע שלי בנוגע לצרכים הרגשיים של ילדים וההתקשרות שלהם להורים, שאני מתכוון ליישם עם חזרתי לניגריה במהלך הטיפול בילדים. עברתי חוויה מאוד משמעותית בתכנית גם מבחינה אישית, ואני מברך על החלטתי ללמוד בתכנית זו".

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה: "התכנית להתפתחות הילד באוניברסיטה היא ראשונה מסוגה בעולם. מידי שנה אנחנו מקבלים מאות בקשות הרשמה, ומאשרים רק את המועמדים המצטיינים ביותר- בדגש מדינות מתפתחות. אנו גאים שמאוניברסיטת חיפה יוצאת בשורת החשיבות שבהעמקה בתהליכי התפתחות הילד לשאר העולם, ידע אותו מיישמים בוגרי התכנית כאשר הם חוזרים למדינותיהם. אישורי ההגעה הרבים ממשלחות דיפלומטיות ממדינות המוצא של הסטודנטים מעידים על הצלחת התכנית וחשיבותה עבור הסטודנטים עצמם ומדינת ישראל בכללותה- המקבלת שגרירים מצוינים בתום התכנית".

 

 

 

 

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
תפקידו של עורך דין ליקויי בניה
בניה לקויה גורמת לנזק רב ולעגמת נפש רבתי. קודם כל,...
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
קעקועים בקריות
ממותה אינק - סטודיו מוביל לפירסינג וקעקועים בקריות
פירסינג בקריות פירסינג בקריות נחשב כיום לאחת מהדרכים הפופולריות ביותר לביטוי...
"שישי לייב" בצפון הארץ ייערך במהלך חודש ספטמבר בחוצות המפרץ: זמרים בלייב מידי שישי
חוצות המפרץ אאוטלט, מקבוצת קניוני עופר וחברת אשטרום, יערוך במהלך...
מוקד שחף מתמזג לתוך קבוצת צוות 3
מחזקים את הביטחון בצפון: "מוקד שחף", הפועל באזור חיפה והקריות,...
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
להקיש ולתופף באופן המושלם
בשביל להיות מתופף תותח ומצוין יש צורך בביצוע קפדני ונישנה...
מה עושה עורך דין העוסק בחוזים?
עורך דין לענייני חוזים עוסק בחוזים והסכמים משפטיים, שמהווים חלק...
מה הם דיני משפחה?
מה הם בעצם דיני משפחה ולמה צריך אותם? נתחיל במה היא...
מגדלי אקרו
ענף הבנייה הוא אחד הענפים המבוקשים ביותר, העבודה בה לעולם...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...
'שבת ירוקה' בחוצות המפרץ אואטלט: סדנת מחזור אקולוגית לכל המשפחה!
סדנת מחזור ירוקה ואקולוגית לילדים ולכל המשפחה, עם "ראש הברוש"...
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל לקידום התיירות בגליל המערבי
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל...
מטבח אקלקטי - כמה סגנונות במטבח אחד
מטבח הוא אחד האזורים המרכזיים בבית. במטבח נעשות פעולות רבות...
פריצת דרך נוספת בתחום השרות הדיגיטלי - ייעוץ בהתפתחות הילד און ליין בכללית חיפה וגליל מערבי
לא צריך לחכות: ייעוץ הווידאו  החדש והמקצועי של כללית מאפשר...
עיריית קריית ביאליק השקיעה 1.5 מיליון ₪ במגרשי קט רגל
לקראת חופשת הקיץ השלימה עיריית קריית ביאליק הקמה ושדרוג ארבעה...