Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מס הכנסה בחיפה: 15% מבעלי העסקים לא הקפידו לרשום הכנסות

מס הכנסה בחיפה: 15% מבעלי העסקים לא הקפידו לרשום הכנסות
העלמת כספים בעכו.צילום:עמיעד טאוב

פעילות הביקורת, שנועדה לבחון את הציות לדיני המס, נערכה במגוון רחב של עסקים, תוך שימת דגש מיוחד לעסקים באתרי בנייה, באזורים כפריים ועסקים עם מחזור עסקאות גבוה במיוחד. בסיומו של יום הביקורות הסתבר כי כ-15% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו את הכנסותיהם, כנדרש בחוק.  

"אני אסביר להם במשרד למה לא רשמתי" אמר קבלן לביצוע עבודות אחזקה שביצע עבודות באתר בנייה בחיפה ומבדיקת הניירת העסקית שלו התברר כי לא רשם כספים שקיבל מלקוחות בסך של כ-54,000 ₪. הקבלן נחקר ותיקו הועבר להמשך טיפול במישור הפלילי. ביקורת זו, כמו עוד 202 ביקורות, נערכה בשבוע האחרון באזור חיפה והסביבה ע"י עובדי היחידה לניהול ספרים.

העלמת כספים בעכו.צילום:עמיעד טאוב

פעילות הביקורת, שנועדה לבחון את הציות לדיני המס, נערכה במגוון רחב של עסקים, תוך שימת דגש מיוחד לעסקים באתרי בנייה, באזורים כפריים ועסקים עם מחזור עסקאות גבוה במיוחד. בסיומו של יום הביקורות הסתבר כי כ-15% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו את הכנסותיהם, כנדרש בחוק.

בביקורת באתר בנייה בקריית אתא נראה קבלן לעבודות שיפוצים כשברשותו רשימת לקוחות עם הכספים ששילמו לו ולא תועדו בספרי העסק בסך של כ-19,000 ₪, לדבריו מדובר בכספים שאחיו קיבל. קבלן לעבודות חשמל שביצע עבודות באתר בנייה בחיפה ולא רשם שני צ'קים בסך 5,000 ₪ טען כי העביר את הצ'קים לאשתו ולכן שכח לרשום. "הלקוח טס לחו"ל והתבלבלתי ולכן לא רשמתי", היה הסברו של קבלן שיפוצים מחיפה שנתפס שלא רשם 4,000 ₪ שקיבל במזומן מלקוח. באתר בנייה בקריית אתא נמצא קבלן לעבודות שרברבות שלפי הניירת שלו הוא עצמאי וזאת מבלי שפתח תיק ברשות ומבלי שהוא מנהל ספרי עסק כנדרש בחוק. באותו אתר בניה נמצא קבלן לעבודות ריצוף מאום אל פחם שקיבל 6,000 ₪ מלקוח אבל הוא לא פתח תיק ברשות ומטבע הדברים הוא אינו מנהל ספרי עסק.

בדיקת חשבון בנק של חברה לחקירות פרטיות בפרט עבור חברות ביטוח העלתה כי לא נרשמו הכנסות בסך של כ-108,000 ₪, בעל החברה בתגובה: "בסוף החודש אני מוציא חשבוניות לחברות הביטוח". "בגלל חג סוכות לא הספקנו לרשום את התקבולים" טען רו"ח מחיפה שמבדיקת חשבון הבנק שלו עלה כי בוצעו לטובתו 29 העברות בנקאיות בגין שכר טרחה בסך כולל של כ-18,000 ₪, שלא נרשמו בספרים. בעקבות מידע שהתקבל במשרד מס הכנסה חיפה נערכה ביקורת אצל רופא שיניים בעיר ונמצא שלא רשם 2,500 ₪ מלקוחה, לדבריו הוא טיפל בה בביתה וברח לו מראש לרשום. מתשאול לקוח של רופא שיניים מקרית אתא עלה כי לא תיעד 150 ₪ שקיבל עבור טיפול עזרה ראשונה, לדברי הרופא ללקוח הייתה נפיחות והוא צריך לחזור להמשך טיפול.

בפעוטון בנשר מצאו המבקרים 88 צ'קים דחויים וכאלה שכבר נפרעו בסך כולל של כ-208,000 ₪ שלא נרשמו בספרים. מפעילת הפעוטון אמרה כי בתמימותה חשבה להמתין עד שכל ההורים יסיימו את התשלומים כדי להוציא קבלות. גם בגן ילדים בקרית חיים נמצאו כספים במזומן, צ'קים דחויים וצ'קים שכבר נפרעו בסך של 28,000 ₪, שלא נרשמו. "הפקדתי ועוד לא הספקתי לרשום" הסבירה גננת מחיפה, שתשאול הורים התברר כי לא רשמה שלושה תשלומי הורים בסך 4,900 ₪. הסבר דומה ניתן ע"י גננת מנשר שלא תיעדה הכנסות בסך 23,000 ₪. "בעלי רושם והוא עדיין לא התעדכן" טענה גננת מנשר שלא רשמה בספרי העסק הכנסות של 16,000 ₪. גננת אחרת שנשר שלא רשמה שני צ'קים בסך 2,900 ₪ תירצה ואמרה שרק חזרה מחופשה ועוד לא התפנתה לרשום.

בחנות מתנות בעוספיא לא רשמו צ'ק בסך 370 ₪, הסברו של בעל החנות היה שהעובדת שלו קיבלה את הצ'ק והיא לא יודעת לרשום צ'קים. ביקורת במספרה בנשר מצאה כי בעלת המספרה לא רשמה כ-400 ₪ ואצל מניקוריסטית בחיפה לא נרשמו 250 ₪ ולדבריה היא הייתה לחוצה לפני החג וטיסתה לחו"ל. "החשמל לא עבד" היה התירוץ של בעל דוכן לפיצוחים בשוק בקרית אתא שלא רשם כספים בסך כ-200 ₪.

פעילות הביקורת באזור חיפה נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

בואו לקרוא מגוון כתבות מעניינות
תפקידו של עורך דין ליקויי בניה
בניה לקויה גורמת לנזק רב ולעגמת נפש רבתי. קודם כל,...
"עליתי מהתהום לפיסגה, אני חיה בשביל השליחות שלי"
מזית רפמן היא לא עוד קואוצ'רית ויועצת זוגית סטנדרטית שתפגשו....
קעקועים בקריות
ממותה אינק - סטודיו מוביל לפירסינג וקעקועים בקריות
פירסינג בקריות פירסינג בקריות נחשב כיום לאחת מהדרכים הפופולריות ביותר לביטוי...
"שישי לייב" בצפון הארץ ייערך במהלך חודש ספטמבר בחוצות המפרץ: זמרים בלייב מידי שישי
חוצות המפרץ אאוטלט, מקבוצת קניוני עופר וחברת אשטרום, יערוך במהלך...
מוקד שחף מתמזג לתוך קבוצת צוות 3
מחזקים את הביטחון בצפון: "מוקד שחף", הפועל באזור חיפה והקריות,...
נשקים מסוגים שונים, תחמושת בכמות רבה ומעל לחצי מליון שקלים נתפסו בדירה במעלות
שוטרי המחוז הצפוני תפסו בתוך בית משפחה במעלות תרשיחא נשקים...
להקיש ולתופף באופן המושלם
בשביל להיות מתופף תותח ומצוין יש צורך בביצוע קפדני ונישנה...
מה עושה עורך דין העוסק בחוזים?
עורך דין לענייני חוזים עוסק בחוזים והסכמים משפטיים, שמהווים חלק...
מה הם דיני משפחה?
מה הם בעצם דיני משפחה ולמה צריך אותם? נתחיל במה היא...
מגדלי אקרו
ענף הבנייה הוא אחד הענפים המבוקשים ביותר, העבודה בה לעולם...
מעבר דירה לא חייב להיות טראומטי
מעבר דירה הוא תמיד הזדמנות להתחלה חדשה וזה די טבעי...
'שבת ירוקה' בחוצות המפרץ אואטלט: סדנת מחזור אקולוגית לכל המשפחה!
סדנת מחזור ירוקה ואקולוגית לילדים ולכל המשפחה, עם "ראש הברוש"...
מה לעשות כאשר אני רוצה לרכוש דירה אך אין לי הון עצמי
מהן האפשרויות שלי לקנות דירה ומה אני צריך לשם כך אין...
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל לקידום התיירות בגליל המערבי
שיתוף פעולה ראשון בין אשכול גליל מערבי ומיזם אוצרות הגליל...
מטבח אקלקטי - כמה סגנונות במטבח אחד
מטבח הוא אחד האזורים המרכזיים בבית. במטבח נעשות פעולות רבות...
פריצת דרך נוספת בתחום השרות הדיגיטלי - ייעוץ בהתפתחות הילד און ליין בכללית חיפה וגליל מערבי
לא צריך לחכות: ייעוץ הווידאו  החדש והמקצועי של כללית מאפשר...